Girona. Un total de 47 projectes artístics opten a les ajudes Kreas del 2013

El nombre de propostes presentades iguala el de la convocatòria del 2012

La convocatòria 2013 de les ajudes Kreas, destinades a fomentar la creativitat i la recerca artística a la ciutat de Girona, ha rebut un total de 47 projectes artístics, el mateix nombre de propostes que es van rebre l’any passat. Del total de projectes presentats aquest any, 3 corresponen a la modalitat de beques i 44 a la modalitat de subvencions. La convocatòria per participar a aquestes ajudes que convoca l’Ajuntament de Girona es va tancar el passat 15 de març.

Pel que fa als àmbits de creació, el més nombrós és el d’arts escèniques, amb 23 projectes presentats. Dins d’aquest grup, s’han presentat 17 propostes de teatre, 4 de dansa, 1 de circ i 1 d’òpera. En l’àmbit de la música i els audiovisuals, s’han presentat 9 propostes; en l’àmbit de les arts visuals, 3 propostes, i en l’àmbit de les propostes literàries, 3 propostes més.

Properament la comissió avaluadora dels projectes, formada pel Consell de les Arts i la Cultura de Girona, valorarà les propostes i seleccionarà els projectes als quals es destinaran les ajudes (un total de 50.000 euros), amb una limitació de 5.000 euros per a cada projecte presentat a la categoria de subvencions, i de 1.000 euros per a les beques. La convocatòria es preveu que es resolgui abans del 15 de maig.

Dels 47 projectes presentats a la convocatòria Kreas de l’any 2012 es van atorgar ajudes a 23 propostes, tres de les quals corresponen a beques d’estudis o recerca artística. Actualment ja s’han presentat públicament 13 d’aquests projectes i la resta han sol·licitat una pròrroga per a la seva presentació. Properament, La Mercè acollirà l’exposició “Més enllà de la pineda”, de l’artista Cesc Pujol, que l’any passat va obtenir una subvenció Kreas per a la realització d’aquest projecte.