Cassà de la Selva. El tap de suro és el protagonista de la Fira de Santa Tecla de Cassà

La Fira arrenca el divendres 23 de setembre amb la presentació de la futura Fira del Tap (del 16 al 18 de juny de 2017) i la interpretació musical del romanço del taper.

Tapers de Cassà faran demostracions a la plaça de la Coma del procés de fabricació de taps de suro amb màquines antigues.

El cap de setmana del 23 al 25 de setembre Cassà de la Selva celebra l'anomenada festa petita del poble, la Fira de Santa Tecla. Durant aquests dies els actes tradicionals es mesclaran amb d'altres de més moderns però el tap de suro serà el fil conductor. La Fira arrencarà amb la presentació de la Fira del Tap prevista per al juny del 2017 i que té la voluntat de connectar el paisatge surer, la indústria i la gastronomia. A l'acte de presentació, Ferran Martínez, Jaume Arnella i músics acompanyants interpretaran el romanço del taper, una història musical que detalla la vida del taper de forma divertida. L'acte comptarà amb la presència del secretari general d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, David Mascort.

Un altre dels actes inèdits de la Fira de Santa Tecla seran les demostracions del procés de fabricació de taps de suro amb màquines antigues. Tapers de Cassà de la Selva ensenyaran com es feien els taps de suro abans que la indústria avancés amb màquines més sofisticades. Gràcies a aquest acte s'han recuperat màquines antigues que serviran per mostrar el procés de fer taps, el diumenge 25 de setembre, a la plaça de la Coma de Cassà.

El regidor d'Entitats, Cultura i Festes, Josep Ferrer, destaca que 'el valor de la Fira de Santa Tecla és que està feta gràcies a les entitats del poble, quelcom que la fa encara més especial'.

La Fira d'Intercanvi de Plaques de Cava i la Fira del Col·leccionisme, previstes per al dissabte al matí al centre el poble, són també dues de les novetats d'enguany que es preveu que agrupin desenes de persones de fora del municipi. Durant el cap de setmana també hi ha previstos actes de caire festiu com el sopar de tapes, les havaneres a càrrec de Port Bo, la XLII Nit del Cremat de divendres al vespre, o la primera cercavila gegantera nocturna i el sopar popular del dissabte a la nit. Aquest cap de setmana els restaurants, bars i establiments de Cassà oferiran el menú de les jornades gastronòmiques del raïm i s'organitzaran els tastets al mercat.

Tota la programació de la Fira de Santa Tecla es pot consultar a través de l'enllaç www.cassa.cat/santatecla o seguir per les xarxes socials amb l'etiqueta #StaTeclaCassà.

Fotos: Diversos moments de la Fira de Santa Tecla de l'any passat.

1474441202Els castellers de diumenge a la tarda.jpg
1474441202La cantada d'havaneres del divendres a la nit.jpg