Solsona. El consistori solsoní liquida el pressupost del 2012 amb un romanent de tresoreria de 887.000 euros

L’Ajuntament compleix amb els barems establerts en la Llei d’Estabilitat Pressupostària

L’alcalde de Solsona, David Rodríguez, va donar compte ahir al ple de l’informe de la liquidació del pressupost de l’exercici 2012 a través d’un decret d’alcaldia. En paraules del batlle, es tracta d’una “novetat d’enguany que ve marcada per la normativa”. Un cop se n’ha donat compte al ple, “es convocarà la Comissió Especial de Comptes perquè els analitzi i després l’aprovació dels comptes se sotmetrà a la consideració de tots els regidors”. El romanent de tresoreria de l’Ajuntament de Solsona és de 887.628,55 euros i inclou la liquidació consolidada del propi consistori i de les entitats que en depenen, la Fundació de l’Escola Municipal de Música i les dues societats ja dissoltes, Solsona Mitjans i la Societat Municipal de Promoció Turística. A través de diversos informes, també es dóna compte del compliment de l’objectiu d’estabilitat pressupostària i de la regla de la despesa, que són positius, i del nivell d’endeutament, que se situa al 69,90% (el límit permès per la llei és del 75%).

Referint-se al romanent de tresoreria, l’alcalde ha volgut puntualitzar que “aquests diners no els tenim, els tindríem si poguéssim passar comptes de seguida, si ens paguessin tot el que ens deuen, que és molt, i poguéssim pagar tot el que devem”.

Expedient de reconeixement de crèdit

També en matèria financera, ahir es va aprovar l’expedient de reconeixement de crèdit per un import de 277.346,56 euros. Es tracta de les factures pendents de pagament a 31 de desembre de 2012, que són “les que ens van arribar durant els últims quinze dies de l’any”, apunta Rodríguez. S’incorporaran al pressupost del 2013, que ja ho contemplava. L’alcalde també ha posat de manifest que l’import de les factures “que passen d’un any a un altre s’ha reduït en uns 100.000 euros respecte el 2011” i, a més, “el termini de pagament ha passat de 90 dies a 30”.

Imatge: Gonzàlez, Rodríguez i Nofrarias, en un moment del ple d’ahir (Ajuntament de Solsona)