Llagostera. Finalitza l'actuació de rehabilitació de 80 façanes de Llagostera

Aquesta setmana han començat els treballs de rehabilitació de les dues darreres façanes subvencionades per l’Ajuntament de Llagostera. L’actuació ha suposat una inversió de prop  de 1.500.000 euros i hi ha participat 54 empreses i hi ha treballat un centenar de persones

En total s’han rehabilitat durant el 2011 i primer trimestre del 2012 un total de 80 façanes, 21 de les quals corresponen a edificis catalogats, un fet destacable que ha contribuït a restaurar i recuperar part del patrimoni arquitectònic local.

En la rehabilitació de les façanes, totes elles ubicades dins l’àmbit d’actuació del Pla de Barris, majoritàriament al nucli antic de Llagostera, hi han intervingut 54 empreses del sector de la construcció entre paletes, fusters, pintors, serrallers i tècnics. Aquest fet suposa una estimació d’ocupació d’un centenar de persones de forma directe.

En aquest sentit l’alcalde de Llagostera, Fermí Santamaria ha destacat “la importància d’aquesta actuació no només per tal de dignificar el nucli antic sinó per donar feina al sector de la construcció local i contribuir a generar i mantenir llocs de treball en uns moments molt complicats”.

Aquesta actuació se suma a les previstes al projecte d’Intervenció Integral al nucli antic del Pla de Barris al municipi de Llagostera i ha representat una inversió total de 1.424.000 € dels quals un milió d’euros ha anat a càrrec dels pressupostos generals de l’Estat gràcies al conveni signat a tres bandes entre l’Ajuntament de Llagostera, el Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya i el Ministerio de la Vivienda l’any 2010. La resta han estat aportats pels propietaris dels habitatges rehabilitats.

Les subvencions a particulars contemplaven ajuts que anaven del 70 al 95% del pressupost subvencionable fins a un màxim de 22.000 € en funció de diversos criteris, entre ells la renta del sol·licitant i si l’edifici estava a no catalogat. A la convocatòria hi van concórrer un total de 82 sol·licituds, 1 va ser rebutjada pel propi interessat i una segona es va denegar per no presentar la documentació durant la tramitació.

Paral·lelament a l’atorgament d’aquestes subvencions a particulars (707.000 €), l’Ajuntament de Llagostera ha destinat 281.000 euros a pintar les façanes del conjunt residencial popularment conegut com a Cases Barates una actuació que, a més de dignificar l’àmbit, “ha suposat una reducció del seu impacte visual que ha millorat la fisonomia del poble” tal i com destaca el regidor de Promoció Local, Ramon Soler.

Cal destacar també que la transformació del nucli antic de Llagostera està motivant l’interès de particulars i empresaris per establir algun tipus de negoci al nucli antic relacionat amb l’hostaleria, o portar a terme actuacions de rehabilitació interior dels habitatges, tal i com ha explicat el regidor de Promoció Local, Ramon Soler.

Així mateix, s’ha aprofitat les actuacions per eliminar elements de les façanes com antenes, cablejat, sortides de fums, estenedors...