Tossa de Mar. Tossa substitueix les moreres de primera línia de mar perquè les actuals estan molt deteriorades

Són més d’una trentena i ara es plantaran arbres més joves de la mateixa espècie.
La restitució estarà acabada en pocs dies, abans de Setmana Santa.

L’Ajuntament de Tossa de Mar començarà dilluns a retirar 36 moreres de primera línia de mar –ubicades al Passeig de Mar i al Passeig Mn. Cinto Verdaguer- degut al seu mal estat de conservació. Posteriorment, s’iniciarà la restitució dels arbres amb exemplars més joves de la mateixa espècie: morus alba fruiteless, que estaran plantats en pocs dies, abans de Setmana Santa.

Segons un informe de “Moix Serveis i Obres”, l’empresa de manteniment municipal, les branques d’aquestes moreres presenten malformacions i algunes han caigut de forma sobtada. En línies generals, les moreres presenten moltes podricions en les branques secundàries degut a les contínues esporgues de brocada a les que són sotmeses; també presenten gran nombre de cavitats, tant en les branques secundàries com en l’estructura principal de l’abre; també han aparegut fongs al coll i a la base de l’arbre; i hi ha la presència de barrinadors de fusta que augmenten l’efecte de podrició del mateix arbre, fet que provoca un greu perill de caiguda de branques.

Per aquesta raó, l’Ajuntament de Tossa ha decidit talar i retirar aquestes moreres, i substituir-les per altres de la mateixa espècie, però més joves. Els treballs començaran dilluns i tenen un cost d’uns 10.000 euros.