Gironès. El Consell Comarcal del Gironès engega un programa per a la millora de l'ocupabilitat de les persones aturades de llarga durada de la comarca

Les 20 persones participants en aquesta iniciativa provenen de: Salt, Bordils, Flaçà, Sarrià de Ter, Llagostera, Sant Joan de Mollet, Sant Medir, Quart, Aiguaviva, Fornells de la Selva i Vilablareix.

Sense el suport del Consell Comarcal del Gironès aquests municipis no podien haver accedit a aquest programa

El Consell Comarcal ha iniciat aquest any un programa d'ocupació per a persones aturades de llarga durada. Aquest programa compta amb la subvenció del Servei d'Ocupació de Catalunya, el Servicio Público de Empleo Estatal i el Fons Social Europeu.

L'objectiu és millorar l'ocupabilitat de les persones aturades de llarga durada, proporcionant-los qualificació professional i competències bàsiques personals que augmentin les seves possibilitats d'incorporació al mercat laboral.

Aquest projecte combina formació qualificadora, tutories individualitzades  per a l'ocupació i possibilitats de contractes amb empreses de la comarca.

La primera fase del programa, la formació qualificadora, s'ha iniciat el mes de febrer i les persones participants estan rebent formació d'operari/a de magatzem i competències bàsiques per a la millora de la seva ocupabilitat. Aquesta formació teorico-pràctica d'operari/a de magatzem finalitzarà el mes d'abril de 2013 i consta de 220 horesen total.

La durada real del programa és des del mes de febrer i fins el mes de març de 2014, donat que, un cop finalitzada la formació, se'ls hi continuarà fent un seguiment als participants, mitjançant les tutories individuals.

Aquest procés es combina amb tutories personalitzades que realitzaran les dues tècniques d'orientació al llarg de tot el projecte, en els diferents municipis on resideixen les persones participants.