Blanes. Blanes es bolca amb el XXII Campionat de Catalunya de bàsquet Special Olympics-ACELL

Prop de 500 jugadors participen en aquesta competició, una de les més multitudinàries de l’esport adaptat per a persones amb discapacitat intel·lectual i de desenvolupament, que es torna a allotjar per segon any consecutiu a la Ciutat Esportiva de Blanes

Blanes manté el seu compromís amb l’esport adaptat i repeteix aquest proper diumenge com a seu del 22è Campionat de Catalunya de bàsquet Special Olympics-ACELL que s’allotjarà de nou, per segon any consecutiu, al pavelló de la Ciutat Esportiva de l’Ajuntament del municipi.

Aquesta competició, una de les més multitudinàries de la temporada esportiva de la Federació ACELL (Federació Catalana d’Esport per a Disminuïts Psíquics) aplegarà a la Ciutat Esportiva de Blanes prop de 500 jugadors i jugadores de 33 clubs d’arreu de Catalunya.

Segons el coordinador territorial a Girona de la Federació ACELL, José Miguel Esteller, aquest és un dels esports que mou més seguidors: “La participació es manté com a les últimes edicions. El bàsquet és una de les disciplines que arrossega més aficionats i aquesta bona acollida es deu, en part, a l’existència d’una lliga catalana molt potent que motiva, que ajuda a fer pinya i que aporta molta emoció i tensió esportiva”. En aquest sentit, l’altre esport d’Special Olympics-ACELL que està igualat amb el bàsquet en nombre aproximat de jugadors i jugadores.

Entre el total de 53 equips que participen en aquesta nova edició del campionat català cal destacar la presència de representants gironins i locals. Així, hi haurà el Club Esportiu El Vilar de Blanes, els amfitrions, que participaran amb 2 equips diferents; la Fundació Montilivi i el Club de Bàsquet Ramon Noguera. Pel que fa a la resta d’equips, 40 pertanyen a la demarcació de Barcelona, 6 a Tarragona, 2 a Lleida i 1 prové de Special Olympics Andorra.

Tres modalitats de proves

Amb l’objectiu d’acostar l’esport a tothom, amb independència del grau de discapacitat que tinguin, el campionat comptarà amb tres modalitats: proves per equips, proves individuals i proves adaptades individuals per equips. La segona modalitat inclou proves com ara llançaments exteriors, velocitat de passada i conducció per a jugadors que, o bé no tenen equip, o bé necessiten potenciar encara més les seves destreses.

Per últim, les proves adaptades individuals per equips és la modalitat que es consolida dins aquest torneig i, com el seu nom indica, s’adeqüen als esportistes en funció de les seves necessitats, però amb la diferència que es disputen entre dos jugadors, cosa que és un estímul extra per als atletes amb discapacitat.

El 22è Campionat de Catalunya de bàsquet Special Olympics-ACELL, que s’allotjarà a la Ciutat Esportiva de Blanes diumenge vinent 17 de març de 2013, es disputarà a partir de les 10 del matí, mentre que a les 17’45 h està previst que es faci el lliurament de trofeus i medalles, un acte que encapçalaran l’alcalde de Blanes, Josep Marigó, i el president de la Federació Catalana per a Disminuïts Psíquics, Francesc Martínez de Foix.

Servei de Comunicació Ajuntament de Blanes

Eva Palau –608 880 002  i  972 35 17 17

Adjuntem imatges de la competició que ja es va allotjar a la Ciutat Esportiva de Blanes l’any 2012

Autor Imatges: ACELL