Llagostera. L’Ajuntament de Llagostera licita les obres del nou edifici del Centre d’Interpretació de la història de Llagostera

L’Ajuntament de Llagostera ha licitat les obres de construcció d’un nou edifici cultural que juntament amb l’edifici de Can Caciques configurarà el Centre d’Interpretació de la Història de Llagostera.

El nou edifici estarà situat al carrer Processó on ara hi ha un magatzem municipal en desús que s’enderrocarà.

El projecte contempla la construcció d’un edifici amb accés des del carrer Processó i carrer Olivereta la coberta del qual serà una plaça a nivell del carrer Processó.

El nou edifici es relacionarà amb Can Caciques mitjançant una zona verda d’accés públic.

Amb una superfície construïda de 208 m2, preveu una sala d’exposicions de 122 m2 i els espais necessaris per a situar-hi l’àrea de Cultura de l’Ajuntament.

L’empresa adjudicatària de les obres és Teyco S.L amb un pressupost de 198.194 € + IVA. El pressupost de licitació era de 249.332 € + IVA.

Un total de 14 empreses van presentar ofertes.

Les obres s’iniciaran el proper 2 d’abril amb un termini d’excussió de 6 mesos.

Aquesta actuació compta amb una aportació de 110.000 € del Pla Únic d’Obres i Serveis (PUOSC) i  de 147.106,18 € del FEDER.

Sobre Can Caciques

L’espai de Can Caciques, situat al carrer Olivareta  28, permet conèixer la vila medieval de Llagostera a partir de les restes conservades, entre elles part de la muralla de Llagostera, i de les investigacions històriques i arqueològiques que s’hi han realitzat, amb especial incidència en el castell, el doble recinte emmurallat i l’entramat de carrers.

Aquest equipament vol ser el pol d’atracció turística del barri i el centre des d’on s’aglutinin actuacions de gestió cultural, històriques i turístiques. L’objectiu del centre és convertir-lo en un equipament que permeti l’afluència de visitants per donar a conèixer la història local l’oferta cultural del municipi.