Palamós. El projecte “Palamós ciutat educadora” promou el voluntariat al municipi, amb l’organització d’una jornada i la creació d’un banc de voluntaris

El proper dissabte 16 de març es durà a terme una jornada sobre voluntariat al pavelló de l’escola Ruiz Giménez. l’objectiu d’aquesta activitat és fomentar el voluntariat a nivell del municipi donant a conèixer les diferents entitats i ONG que a Palamós treballen amb persones voluntàries, estudiant nous projectes i vies d’actuació, i creant taules de debat entre els participants. L’ajuntament de la vila crearà el banc de voluntaris per tal de poder connectar persones i entitats per exercir tasques de voluntariat. La jornada de dissabte comptarà amb la presència, entre altres, de la presidenta de la taula d’entitats del tercer sector social de Catalunya o la coordinadora territorial de la federació catalana de voluntariat social de Girona. la jornada es complementa amb una exposició itinerant sobre el voluntariat que durant aquests dies es pot veure a diversos equipaments de la vila.

A iniciativa del projecte “Palamós Ciutat Educadora” i amb la coordinació del seu nucli impulsor i de l’Àrea d’Ensenyament de l’Ajuntament de la vila, s’impulsa al municipi una Jornada de Voluntariat, definint la figura del voluntari/a com un element de cohesió social i un fet educador en si mateix.

La Jornada de Voluntariat tindrà lloc el proper dissabte 16 de març i es durà a terme al pavelló de l’escola Ruiz Giménez, de les 9.30 a les 14 h. L’objectiu final d’aquesta jornada és fomentar el voluntariat a nivell del municipi donant a conèixer les diferents entitats i ONG que a Palamós treballen amb persones voluntàries i estudiar nous projectes i vies d’actuació.

Amb aquesta idea principal es vol contribuir a fomentar i millorar les pràctiques solidàries a la vila, destacant que ni el temps ni l’àmbit d’actuació són limitacions a l’hora de fer de voluntari/a. La jornada donarà a conèixer que els camps d’actuació són molt diversos i per a tots els gustos, i on la inversió de temps i esforç pot variar molt segons l’activitat i la disponibilitat personal, podent arribar a ser molt petita en algunes activitats.

BANC DE VOLUNTARIS

L’Àrea d’Ensenyament de l’Ajuntament de Palamós crearà un Banc de Voluntaris amb l’objectiu de recollir les dades de totes aquelles persones interessades en participar d’accions o crides que el municipi o les entitats locals requereixin en l’àmbit del voluntariat. Les persones interessades en inscriure’s en aquest banc podran fer-ho de manera presencial durant la Jornada de dissabte i posteriorment a les oficines de l’Àrea municipal l’Ensenyament o bé a la seu electrònica de l’Ajuntament de Palamós.

JORNADA SOBRE VOLUNTARIAT

La Jornada sobre Voluntariat comptarà amb la presència d’experts que parlaran sobre diverses qüestions del voluntariat i també es crearan taules de debat entre els participants. La proposta s’iniciarà a les 9.30 h amb un acte de benvinguda i introducció de la Jornada a càrrec de representants del Nucli Impulsor del projecte “Palamós Ciutat Educadora”.

Posteriorment tindrà lloc la intervenció de la presidenta de la Taula d’Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, Àngels Guiteras, amb una conferència que girarà entorn la importància del voluntariat en la societat actual.

L’activitat seguirà amb la presentació d’experiències i projectes d’ONG i entitats de Palamós que treballen amb voluntaris. A mig matí tindrà lloc la segona i darrera de les conferències programades en aquest cas per parlar dels aspectes legals del voluntariat, a càrrec de Maria Solés, coordinadora Territorial de la Federació Catalana de Voluntariat Social de Girona i Comarques.

La Jornada també tindrà l’apartat més pràctic organitzant taules de treball per tractar temàtiques con: mesures per impulsar el voluntariat a Palamós, paper de l’administració en l’impuls del voluntariat o bé difusió de la tasca i la importància de les ONG a Palamós.

Amb propostes com aquestes el projecte Palamós Ciutat Educadora amb el seu nucli impulsor al capdavant té com objectiu fixar línies de treball com la del foment del voluntariat, que donant relleu a aspectes globals, contribueixin positivament a aquesta funció educativa que té el projecte.

EXPOSICIÓ ITINERANT SOBRE EL VOLUNTARIAT

La Jornada de Voluntariates complementa amb una exposició itinerant sobre el voluntariat que durant aquests dies es pot veure a diversos equipaments de la vila titulada “Omple la teva vida de sentit. Fes-te voluntari”.

D’aquesta manera aquesta exposició basada amb diversos plafons on es mostren alguns dels exemples de persones que realitzen activitat de voluntariat, ja s’ha exposat al vestíbul de consultes externes de l’Hospital de Palamós; en l’actualitat i fins al 15 de març es troba ubicada a la Biblioteca Municipal “Lluís Barceló i Bou”, posteriorment i fins al 17 de març es traslladarà al pavelló del Ruiz Giménez, tancant aquesta itinerància a l’IES Palamós, on s’exposarà del 18 al 22 de març.