Blanes. Els Premis Recvll de Blanes guardonen autors d’arreu dels Països Catalans

Durant l’acte es va avançar que de cara a la 50a edició de l’any vinent hi haurà un nou guardó per a contes infantils, el Premi Joan Petit, finançat per la Fundació que treballa per ajudar els nens amb càncer

La 49a edició dels Premis Recvll de Blanes que va tenir lloc diumenge passat 10 de març ha guardonat enguany autors que provenen d’arreu dels Països Catalans: dos del País Valencià, dos altres de les Illes Balears i un del Principat.

D’altra banda, durant l’acte –que va comptar amb l’assistència de 160 persones- el president del jurat, Vicenç Llorca, va anunciar una de les principals novetats de la 50a edició que se celebrarà l’any vinent: la creació del Premi Joan Petit de contes infantils, que serà finançat per la Fundació que porta el mateix nom i que treballa per ajudar els nens que pateixen càncer.

Pel que fa als treballs guardonats, que van haver de ser escollits pels membres del jurat entre un total de 168 originals presentats, són els següents:

- Sebastià Bennasar Llobera ha guanyat el Premi Joaquim Ruyra de Narració amb l’obra Badia de Mindelo. L’autor mallorquí viu actualment a Lisboa, fet que li va impedir poder ser a Blanes per recollir el premi personalment.

- Joan Duran Ferrer, de Sitges, ha estat guardonat amb el Premi Benet Ribas de Poesia amb l’obra Extrema Llum. L’autor va comparar l’actual situació que es viu a Catalunya amb la que hi havia quan es van crear els Premis Recvll, i va destacar el seu important paper.

- Joan Guasp, és el guanyador del Premi Josep Ametller de Teatre amb l’obra O.W., les sigles de l’escriptor Oscar Wilde. L’autor, que ja havia guanyat els Recvll en dues altres ocasions, viu a Consell (Mallorca) i ahir no va poder recollir el guardó perquè tenia un compromís personal ineludible.

- Joan Vicent Yago Martí, de Sueca, ha guanyat el Premi Salvador Reynaldos de Periodisme amb l’article Hipotecar el futur, que fa una reflexió sobre l’ensenyament, un àmbit que coneix molt de prop, perquè treballa com a professor.

- Joan Garí, de Borriana, ha estat el guanyador del Premi Rafel Cornellà-Joaquim Abril de Retrat Literari amb l’obra Manuel Vicent o la frase feliç. L’autor ja va guanyar l’any 1998 el mateix premi, en aquest cas amb el relat d’un altre homenot valencià –segons la definició que va emprar el mateix escriptor-: l’escultor Andreu Alfaro.

Commemoració dels 50 anys i record per a Joaquim Abril

Durant el lliurament dels ILIX Premis Recull es va retre homenatge a Joaquim Abril i Roig, que va ser durant molts anys director de la revista i que ens va deixar l’any passat. D’altra banda, en l’obertura de la sobretaula -que va anar a càrrec del membre de l’equip de la revista Recvll, Pere Reixach-, es va anunciar que el proper dissabte 31 de març començarà la celebració dels actes dels 50 anys que compliran al 2014 els Premis Recvll.

El tret de sortida d’aquest assenyalat aniversari serà un concert de l’Orquestra Selvatana –que precisament celebra el centenari de la seva creació- que es farà al Teatre de Blanes. Val a dir que els actes de celebració d’aquest mig segle de vida dels premis literaris s’allargarà fins el setembre de l’any vinent.

La cerimònia dels Premis Recvll es va tancar amb el parlament de l’alcalde de Blanes, Josep Marigó, que va destacar l’important paper que des de sempre han desenvolupat tant la revista –que aviat arribarà al seu centenari de vida-, com els prestigiosos guardons literaris. En aquest sentit, Marigó va avançar el compromís de l’Ajuntament de Blanes de seguir recolzant els Recvll.

L’acte va comptar amb l’assistència del conseller de cultura del Consell Comarcal de la Selva, Emili Oller; el diputat de cultura de la Diputació de Girona, Antoni Solà; la directora de la Institució de les Lletres Catalanes, Laura Borràs, i el director dels Serveis Territorials de Cultura, Antoni Baulida.

Servei de Comunicació Ajuntament de Blanes

Eva Palau –608 880 002  i  972 35 17 17