Palafrugell. Palafrugell obre el Centre de Distribució d’Aliments

El municipi de Palafrugell ha posat en marxa el Centre de Distribució d’Aliments CDA, el qual s’ubica al carrer Cases Noves núm. 74 del municipi. El Centre és un recurs social vinculat a diferents convenis de col·laboració entre l’Ajuntament, Càritas, Generalitat de Catalunya, la Diputació de Girona, la Fundació Banc d’Aliments i la Fundació La Caixa, amb la participació, a nivell local, de Creu Roja i d’altres entitats o administracions que s’hi vulguin adherir. La iniciativa neix per donar suport a les famílies i persones amb mancances socials i econòmiques, lligada a un pla de treball per cercar mecanismes que ajudin a les famílies amb una filosofia educativa, pro activa i menys assistencial.

En el CDA es distribueix, a aquelles persones o famílies derivades pels Serveis Socials, el que s’anomena una Cistella Bàsica d’Aliments, on s’inclouen els elements nutritius essencials: hidrats de carboni, proteïnes, vitamines, fibres, greixos essencials.

Els usuaris del Centre disposen d’hores assignades des de Serveis Socials; la periodicitat d’entrega dels aliments és quinzenal i funciona dos dies per setmana. A cada família se li assigna una determinada quantitat d’aliments, segons el nombre de membres que la formen.

L’acte oficial d’obertura del Centre ha comptat amb la presència de la consellera de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya, Neus Munté, de l’alcalde de Palafrugell, Juli Fernández, de la regidora de Benestar Social, Margarita Mauri, i de representants de Càritas i de les entitats col·laboradores en aquesta iniciativa.

Imatges: (Ajutament de Palafrugell)