Olot. Creu Roja i l'Ajuntament d'Olot subscriuen per setè cop un conveni de promoció del voluntariat

Una mitjana de 600 persones realitzen cada any tasques de voluntariat a la Garrotxa. L'Àrea d'atenció a la comunitat del Consorci d'Acció Social (CASG) s’encarrega de la mobilització de les persones que dediquen de forma desinteressada part del teu temps lliure a iniciatives solidàries, d’acord amb el conveni de col·laboració signat entre l’Ajuntament d’Olot i la Creu Roja i que es renova any a any. El maig de 2007, es va signar per primera vegada aquest compromís amb el que les dues parts acordaven treballar conjuntament per promoure el voluntariat.

Per tant, aquest 2013 i per setè any consecutiu després de la signatura del conveni de col·laboració de voluntariat, la Creu Roja es fa càrrec de la informació, captació, formació i gestió de voluntaris per a les diferents activitats organitzades.

Algunes d’aquestes accions són puntuals (com el Gran Recapte d’Aliments, la Trailwalker, la Marató de Sang, o el Mulla’t per l’Esclerosi Múltiple...), però també existeixen projectes socials de més llarga durada vinculats a entitats i serveis que requereixen voluntariat.

Posar en contacte, les entitats, institucions o organismes i els candidats a voluntaris és responsabilitat de la Creu Roja a través del Servei d’Informació i Captació de Voluntaris, el SIC. Des de la seu de l’entitat, s’atenen les persones interessades en fer de voluntaris i també a les entitats que tenen necessitat d’aquest servei.

Segons dades del Servei d’Informació i Captació de Voluntaris, el perfil de la persona que majoritàriament s’ofereix per fer de voluntari és una dona d’entre 40 i 50 anys, veïna d’Olot i amb estudis primaris, sense experiència en el món del voluntariat, però amb ganes de treballar per la societat en una acció puntual o bé de forma més freqüent, segons li permeti la seva jornada laboral.

Últimament, però, s’ha detectat un augment de joves que s’interessen pel món del voluntariat, a més de persones de poc més de 60 anys que s’acaben de jubilar i que volen mantenir-se actius col·laborant en alguna associació.

Durant el 2012, des del SIC es tenen comptabilitzades 611 persones que han fet de voluntaris en projectes d’àmbit social a la Garrotxa, una xifra que augmenta any rere any. Però el que també s’incrementa amb els anys, són les demandes de voluntariat. Per aquest motiu, juntament amb la renovació del conveni entre l’Ajuntament d’Olot i la Creu Roja s’inicia una campanya de captació de voluntaris per poder atendre les necessitats detectades des del SIC. Aquesta crida es dirigeix a tots les ciutadans, però sobretot als joves i a les persones que s’acaben de jubilar. També es vol incidir en el fet en què per ser voluntari no requereix molt temps lliure sinó que, en la majoria de projecte, només cal dedicar d’una a dues hores a la setmana.

Per fer de voluntari només cal posar-se en contacte amb el Servei d’Informació i Captació de Voluntaris mitjançant el 972 27 22 22, el correu electrònic Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. o bé dirigir-se a la seu de Creu Roja, a l’avinguda Hondures, 3 d’Olot.

Imatge: Ajuntament d'Olot