Palafrugell. L’alcalde de Palafrugell convoca les entitats financeres, immobiliàries i promotores d’habitatges amb l’objectiu d’incrementar la borsa d’habitatge social

Amb aquestes iniciatives es vol garantir que cap ciutadà del municipi es quedi sense sostre

L’Alcalde de Palafrugell, Juli Fernández, convoca per al divendres 15 de març les entitats financeres, immobiliàries i promotores d’habitatges al municipi a una trobada, amb la finalitat d’arribar a un acord entre l’Ajuntament i aquestes entitats perquè incrementin el nombre d’habitatges de la borsa social per a persones necessitades dels mateixos. Amb aquesta iniciativa, manifesta l’alcalde, “es vol garantir que cap ciutadà del municipi es quedi sense sostre”.

L’Ajuntament ja va mantenir una reunió, el passat mes de gener, amb les quatre principals entitats financeres del municipi per establir una línia de col·laboració entre l’administració local i les entitats per tal de crear una borsa d’habitatge social que serveixi per afavorir l’accés a l’habitatge a totes aquelles persones amb dificultats econòmiques.

D’altra banda, el passat mes de novembre, la Junta de Govern Local va acordar crear, pel que resta de mandat corporatiu, una taula de coordinació de l'habitatge que integri els diferents grups municipals i les entitats del poble que treballin en temes socials i d'habitatge per tractar la problemàtica de les execucions hipotecàries–llançaments, i la gestió dels habitatges buits, i donar compliment a les exigències constitucionals i estatutàries del dret a un habitatge digne.