Solsona. L’Ajuntament de Solsona dispensa nous rellotges de control horari per estacionar a les zones blaves gratuïtes

Els conductors que encara no disposin d’un rellotge de control horari per estacionar a les dues zones blaves gratuïtes de Solsona poden  recollir-lo de franc a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de l’Ajuntament. Després que s’hagin exhaurit els exemplars impresos per la UBIC i els nous tiratges realitzats per la regidoria de Governació, el consistori n’ha tornat a encarregar una remesa de 1.500 exemplars.

Per disposar d’una tarja cronòmetre en forma de rellotge només cal adreçar-se a l’OAC i facilitar el número de matrícula del vehicle. De totes maneres, és igualment vàlida la indicació de l’hora d’arribada mitjançant una nota manual. Aquest sistema d’estacionament amb limitació horària funciona des de final de l’any passat a l’entorn de la plaça del Camp i a l’aparcament de les Moreres per fomentar la rotació de vehicles en dues àmplies zones a tocar del centre de la ciutat. S’hi pot aparcar gratuïtament un màxim de dues hores durant l’horari comercial de dilluns a dissabte, excepte festius, de nou a una i de cinc a vuit.

Els pròxims dies, la regidoria de Governació col·locarà un tòtem explicatiu a cada un dels dos indrets d’aparcament controlat per recordar als conductors el funcionament d’aquest sistema i evitar la seva confusió. L’incompliment de la normativa, regulada per una ordenança municipal, pot ser sancionada amb multes d’entre 60 i 90 euros, segons el tipus d’infracció. Tot i això, les multes es poden cancel·lar en el termini de 48 hores amb el pagament previ de 6 euros a l’OAC.