Palamós. Palamós commemora el Dia Internacional de la Dona

Les proposta prevista tindrà lloc el pròxim divendres dia 8 de març a partir de les 18 h a la sala polivalent de la biblioteca municipal. La finalitat de la jornada és crear un espai de trobada i d’intercanvi que permeti debatre sobre els rols de la dona en els mitjans de comunicació. En aquest sentit es realitzarà la conferència “Dones i mitjans de comunicació” a càrrec de la periodista i professora de la UdG, Sílvia Espinosa. A banda també es projectarà el treball “Espots publicitaris no sexistes” a càrrec de l’alumnat d’ESO de l’escola Vedruna. La jornada finalitzarà amb una actuació musical i un refrigeri per a tothom.

Amb motiu de la celebració, el pròxim divendres 8 de març, del Dia Internacional de la Dona, l’Àrea d’Acció Social i Ciutadania de l’Ajuntament de Palamós mitjançant el servei municipal de l’Espai Dona i el Pla de Barris Palamós Millora, organitza un acte commemoratiu, que tindrà lloc a la sala polivalent de la biblioteca Municipal “Lluís Barceló i Bou” (parc dels Països Catalans).

La finalitat de la jornada commemorativa de dijous és doncs poder crear un espai de trobada i d’intercanvi que permeti en aquest cas debatre sobre els rols de la dona en els mitjans de comunicació.

ACTIVITATS PREVISTES

L’activitat l’iniciarà a les 18 h la regidora de l’Àrea d’Acció Social i Ciutadania de l’Ajuntament de Palamós, Yolanda Aguilar, amb la presentació de l’acte així com dels projectes que des de la perspectiva de gènere es duen a terme al municipi.

Posteriorment l’acte continuarà amb la conferència “Dones i mitjans de comunicació” a càrrec de la periodista i professora de la Universitat de Girona, Sílvia Espinosa. A partir de les 19 h, es presentarà el treball “Espots publicitaris no sexistes” elaborat per l’alumnat de tercer d’ESO de l’escola Vedruna de Palamós. Durant aquesta part es projectaran els espots elaborats amb motiu de la realització d’aquest treball.

Finalment l’acte commemoratiu a Palamós del Dia Internacional de la Dona conclourà amb l’actuació musical de les formacions “Carlitos Blues” i “Rif de Tramuntana” i amb un refrigeri per a tot el públic assistent.

EL SERVEI -ESPAI DONA-

L’Espai Dona, a Palamós, es troba ubicat a l’edifici que acull l’Espai del Barri (c/Mn. Jacint Verdaguer, 12 – davant el parc de l’Arbreda).

Aquest servei, depenent de l’Àrea d’Acció Social i Ciutadania de l’Ajuntament de Palamós, compta amb el suport del Pla de Barris “Palamós Millora” que hi aporta una part del finançament necessari, mitjançant les ajudes per a projectes socials que inclou.

L’objectiu general de l’Espai Dona és el foment de la igualtat d’oportunitats entre gèneres, amb una atenció integral a les dones i a les seves famílies, a les quals s’ofereix informació, formació i assessorament en aquells temes que són del seu interès i que afavoreixin el seu desenvolupament.

Aquest servei esdevé un espai on les dones poden compartir, debatre, intercanviar coneixements i experiències, realitzar consultes de tipus laboral, sanitari, educatiu, cultural, associatiu.., proposar i participar en activitats o rebre informació i orientació sobre altres recursos i serveis del municipi.

Mitjançant l’Espai Dona es pretén facilitar l’intercanvi comunicatiu amb l’objectiu de construir un lloc de referència al municipi que esdevingui punt de dinamització i afavoreixi la cohesió social.