Banyoles. L’exposició ”PlayStories. Juga i aprèn amb els clicks” serà al Museu Darder de Banyoles del 4 de març al 14 d’abril del 2013

Amb PlayStories nens i adults es traslladen a la vida dels homes a la prehistòria, als setges dels castells a l’època medieval... i fins i tot a l'època dels dinosaures. Perquè quan es juga el temps no compta. Ni la realitat tampoc. Es juga per no res, per gaudir, per competir, per compartir. PlayStories proposa recrear d’una manera lúdica alguns dels continguts que el Museu d’Arqueologia de Catalunya aborda a les sales de la seva exposició permanent. Aquests, es basen en rigoroses investigacions de caràcter principalment arqueològic, per tant el discurs del Museu està més orientat a un públic adult i especialitzat. Això ha fet plantejar la necessitat de programar exposicions temporals, especialment pensades  per a un  públic familiar i infantil, amb un llenguatge didàctic, però sense renunciar a la temàtica arqueològica i històrica del Museu.

És també una primer pas per apropar-se al públic infantil que, en pocs anys, es convertirà en un potencial usuari dels museus, els quals volen formar ciutadans coneixedors i respectuosos envers el seu patrimoni cultural. Aquesta exposició presenta els diorames creats per l’associació Aesclicks, una entitat que ha decidit mantenir viu un dels millors records de la infantesa dels seus membres, creant entorns divertits i plens de màgia. A través de sis diorames realitzats amb clicks, es recreen amb tot luxe de detalls diverses escenes de l'antiguitat. Els clicks són petits ninots de plàstic de 7,5 cm. produïts pel grup Brandstätter d’Alemanya. La funcionalitat d’aquesta joguina es deu a la crisis i la pujada dels preus del petroli als anys 60, que van empènyer al dissenyador Hans Beck a impulsar el projecte de ninots petits amb múltiples possibilitats de joc.

La línia de productes Playmobil es va introduir el 1974 a Nüremberg i, la venda a tot el món es va iniciar el 1975. A casa nostra foren distribuïts per l’empresa Famosa entre els anys 1976 i 1983 amb el nom de Famobil. El mateix 1983 es fundà Playmobil Ibèrica, que fabricava i distribuïa directament els productes a l’Estat espanyol.

L’exposició itinerant serà a la sala d’exposicions temporals del Museu Darder de Banyoles, està cedida per Arqueoxarxa i l’entrada és gratuïta. Es podrà visitar dins l’horari del Museu Darder, pel públic general, i les escoles tenen visites lliures concertades entre setmana de 9 a 3. Els horaris del Museu Darder són els dissabtes de 2/4 d’11 a 2/4 de 2 i de 4 a 2/4 de 7, i els diumenges de 2/4 d’11 a 2. Els horaris especials per Setmana Santa seran el 29 a 31 de març de 2/4 d’11 a 2/4 de 2 i de 4 a 2/4 de 7, l’1 d’abril de 2/4 d’11 a 2 i el 2 d’abril tancat per descans setmanal. Ho organitza: Arqueoxarxa, Aesclicks, Museus de Banyoles, Ajuntament de Banyoles i Consorci de l’Estany.

ACTIVITATS PER A FAMÍLIES PARAL·LELES A L’EXPOSICIÓ PLAYSTORIES

Diumenge 17 de març

PLAYDRAGA

Vine al Museu Darder i ajuda’ns a muntar el Parc Neolític de la Draga amb els clicks. Per nens i nenes a partir de 5 anys acompanyats d’un adult.

Diumenge 7 d’abril

SOC UN CLICK!

Et vols convertir en un click? Vine a  l’exposició PlayStories i ho aconseguiràs. Per nens i nenes a partir de 5 anys acompanyats d’un adult.

Horari: a partir de les 11h. Preu: 2 €/ persona. Lloc de realització: Museu Darder de Banyoles

Inscripcions al telèfon 972 576499 o bé al correu Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. . Organitza: Museus de Banyoles, Arqueolític, Ajuntament de Banyoles i Consorci de l’Estany.

CONCURS

Endevina la pel·lícula. Concurs obert a tothom consistent en endevinar les pel·lícules que apareixen al breu muntatge audiovisual La història segons Hollywood, que es pot veure durant la visita a l’exposició PlayStories. Entre els màxims encertants se sortejaran dos jocs de clicks de temàtica històrica. Organitza: Museus de Banyoles, Ajuntament de Banyoles i Consorci de l’Estany.