Olot. Quaderns de Peces Musicals del Repertori Internacional, a la 'Vitrina' del mes de març

D’entre les 1.359 obres d’autor del fons musical de l’església parroquial de Sant Esteve d’Olot, avui conservat a l’Arxiu Comarcal de la Garrotxa, una desena part (142 composicions) són peces procedents del repertori internacional, especialment música italiana, però també germànica i francesa.

La Vitrina del mes que organitza mensualment l’Arxiu Comarcal de la Garrotxa està dedicada durant el març a mostrar una selecció d’aquestes obres, que van arribar a Olot gràcies a la tasca com a copistes dels mestres de la Capella de Sant Esteve, o al contacte dels directors olotins amb algunes copisteries franceses, com la casa Perdoux d’Orleans.

Entre les còpies que es poden veure en la vitrina hi ha l’Stabat Mater de Giovanni Battista Pergolesi, sis quaderns apaïsats enquadernats en guardes impreses i estampades amb motius florals, de principis del segle XIX; un altre Stabat Mater, de Joseph Haydn, procedent de la ja esmentada casa Perdoux; una gavota instrumental de Georg Friedrich Händel arranjada a principis del segle XX per mossèn Fèlix Farró; un duet per a piano de l’òpera Lucia di Lammermoor, de Gaetano Donizetti, probable còpia del mestre de capella olotí Josep Anglada; una còpia de 1881 de La serenata, de Franz Schubert; una adaptació per a piano de la Marxa dels Reis de l’òpera Aida, de Giuseppe Verdi, i una còpia –probablement del mestre de capella Vicenç Alzina– del Rèquiem de Wolfgang Amadeus Mozart, un dels testimonis més antics de la recepció d’aquesta obra a Catalunya.

Totes aquestes peces estan perfectament descrites en el llibre-catàleg del fons de l’església parroquial de Sant Esteve d’Olot, elaborat pels musicòlegs Josep M. Gregori i Carme Monells, que es presentarà a Olot el proper 17 d’abril.