Roses. Roses organitza un Taller de Deures per a escolars del municipi

L’Àrea d’Ensenyament de l’Ajuntament de Roses posa en marxa l’anomenat Taller de Deures, que s’iniciarà properament a les aules del mercat municipal cobert. L’objectiu d’aquesta activitat és oferir a l’alumnat dels cicles mitjà i superior participant, un espai de suport assistit on poder fer els deures escolars, estudiar, o resoldre els dubtes que se’ls plantegin.

El Taller de Deures és una de les iniciatives impulsades des del Departament d’Ensenyament del consistori rosinc per col·laborar amb les famílies en la seva funció educadora, alhora que incentiva un ús socialitzador i educatiu dels temps lliure dels infants i joves del municipi. El principal objectiu és afavorir l’èxit escolar de l’alumnat, així com millorar els seus hàbits d’organització, estudi i planificació de les tasques escolars.

Els destinataris d’aquesta proposta són aquells alumnes que es troben en una situació sociocultural desfavorida, provinents d’un entorn social i familiar feble o poc preparat per incentivar activament el procés d’ensenyament-aprenentatge dels alumnes. L’activitat permetrà la participació d’un total de 80 alumnes del municipi (40 de cicle superior i 40 de cicle mitjà), que seran distribuïts i atesos en grups de 10 alumnes.

L’espai triat per a la realització d’aquesta activitat són les aules de l’escola municipal de formació d’adults, situades al primer pis del mercat cobert. Pel que fa als participants, aquests seran seleccionats directament des de les diferents escoles del municipi (Montserrat Vayreda, Els Grecs, Jaume Vicens Vives i Narcís Monturiol), d’acord als criteris i necessitats marcats. Les places es distribuiran proporcionalment al nombre de línies de què disposa cada centre.