Roses. Pla per millorar l’arbrat de Roses

L’Ajuntament de Roses està realitzant a través de l’empresa municipal ROSERSA, la reposició i plantació d’arbrat a diferents punts del municipi que requereixen millores d’enjardinament. A les recents actuacions a la Riera Ginjolers, Gran Via Pau Casals, carrer Doctor Barraquer i rotonda Pep Ventura, properament prosseguiran altres a l’avinguda de la Platja, carrer Canigó, ronda Circumval•lació i tram final de la Riera Ginjolers, amb les quals el nombre de nous arbres plantats ascendirà a 342.

Aquest pla d’enjardinament vol incidir en una millora de la qualitat urbana, mediambiental i paisatgística del municipi, actuant tant en aquells espais que per les seves característiques requereixen d’arbrat per generar ombra o millorar l’estètica, com en aquells punts on, tot i l’existència d’arbres, es faci necessària la seva reposició per malaltia o incompatibilitat amb l’entorn, canviant-los per altres espècies de millor adaptabilitat i característiques més aptes.

Des de principis d’any, ja s’han dut a terme actuacions de millora a la Riera Ginjolers -en el seu tram comprés entre el carrer Roger de Llúria i el Centre Escolar Empordà- on s’han plantat un total de 149 arbres nous. Actualment, han finalitzat també la substitució de 42 arbres de la Gran Via Pau Casals (vorera de cantó muntanya), atès que l’espècie existent fins ara, més apta per a climes interiors i frescos, patia la pèrdua de fulles per la intensitat solar que rebia, sobretot en època estival. Així doncs, s’ha procedit a la seva substitució per espècies més aptes, mentre que els arbres enretirats es replantaran a altres espais més frescos del municipi, com ara la Riera Ginjolers.

Altres plantacions en marxa són la del carrer Barraquer (substitució dels arbres existents de molt lent creixement per 11 tarongers), i la de la rotonda Pep Ventura, amb 7 nous arbres de millor adaptabilitat.

Pendents d’execució es troben la plantació de 40 arbres al parterre central de l’avinguda de la Platja que permetrà la diversificació cromàtica de verds amb una composició d’arbres i arbusts, de 5 arbres més al carrer Canigó, 13 en jardineres del tram de riera Ginjolers que es troba entre el carrer Puig Rom i l’Avinguda de Rhode, i 75 unitats al costat muntanya de la ronda circumval•lació.

Un cop finalitzades aquestes actuacions, el consistori preveu donar continuïtat a la millora d’arbrat en aquells punts on es detectin mancances i necessitats d’enjardinament, per tal d’incidir gradualment en la millora i embelliment de carrers i places del municipi.