Banyoles. Engeguen l’ambiciós Projecte de dinamització de la Destinació Turística Esportiva de Banyoles- Pla de l’Estany per atraure més públic

El 31 de gener del 2103 es feia pública la recertificació de Banyoles- Pla de l’Estany com a Destinació de Turisme Esportiu (DTE). El següent pas en el camí de la difusió turística de Banyoles i el Pla de l’Estany s’ha produït aquest divendres al matí amb la presentació de la dinamització de la destinació. La campanya té coma lema “L’esport un símbol del nostre territori”.

A la presentació hi han participat l’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer; la regidora de Comerç,Consum, Turisme, Fires i Promoció econòmica de Banyoles, Joana Vilà; el conseller d'Empresa i Ocupació del Consell Comarcal del Pla de l’Estany, Josep Massanella; el piragüista banyolí Albert Corominas; el restaurador Josep Ametller, i representants del sector turístic i esportiu de Banyoles i la comarca del Pla de l’Estany.

Banyoles i el Pla de l’Estany volen donar un nou impuls a la marca i als esdeveniments esportius que es programen a la comarca. És un projecte multidisciplinar mitjançant el treball conjunt que vehicula tota l’oferta d’allotjaments, restauració i activitats, amb els esdeveniments esportius.

Es pretén generar fluxos turístics, allargar les estades dels turistes i motivar la programació de les seves vacances familiars a la comarca, i tot això, amb la implicació del sector privat en la confecció de promocions i avantatges per a oferir als visitants.

En aquest Projecte de dinamització s’oferiran descomptes i promocions en múltiples opcions d’allotjament, restauració i serveis. En total hi participen 54 establiments. I, evidentment, es potenciarà en les múltiples proves esportives que se celebren a Banyoles. Unes de les propostes són descomptes en els allotjaments si els esportistes vénen acompanyats amb dues persones, o menús específics amb descomptes per a esportistes per satisfer les seves necessitats en calories, proteïnes i minerals.

També s’organitzaran activitats paral·leles referents a l’oci i l’esport per als esportistes i pels acompanyants. Ja s’han donat a conèixer algunes de les propostes: la volta a l’Estany amb la Tirona, la visita als museus de Banyoles (Museu Arqueològic i Museu Darder) i les coves de Serinyà... Tanmateix, no és un projecte tancat ja que constantment s’aniran programant accions, en molts casos enfocades atenent la relació directa amb l’activitat esportiva programada, la seva durada i el seu públic objectiu.

Per a agrupar totes les propostes s’ha activat aquest mateix divendres el lloc web turismeiesport.cat. També s’hi pot accedir a partir del banyoles.cat. Aquest web estarà pròximament en català, castellà, anglès i francès.

L’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, ha manifestat que “pretenem fidelitzar l’esportista que ja coneix Banyoles i la comarca perquè continuí venint i atraure l’interés de nous esportistes”. Segons Noguer, “hem de treballar perquè aquest esportista, quan fa la seva estada porti la família, els amics i altres acompanyants, ja que tots ells seran consumidors potencials dels serveis tant comercials com turístics del municipi i de la comarca”.

Per més informació:

Xavi Crehuet