Solsona. L’Ajuntament solsoní engega una activitat d’intercanvi culinari per desmuntar rumors sobre la immigració

Es titula ‘Quedem a la una’ i consisteix a compartir àpats a casa

Amb la finalitat de fomentar la relació entre la població autòctona i la nouvinguda i desmuntar rumors sobre la immigració, la regidoria d’Acció Social de Solsona organitza l’activitat “Quedem a la una?”. Es basa en l’intercanvi culinari entre parelles formades per una persona autòctona i una de procedència estrangera. Consisteix a compartir àpats a casa d’un dels participants.

D’aquesta forma, a través d’una activitat de la vida quotidiana, es fomenta el coneixement mutu entre uns i altres i es combaten prejudicis. Fins ara s’hi han inscrit tres parelles, però les inscripcions per participar-hi continuen obertes fins al 15 de març a través del Pla de Ciutadania i Immigració. Qui hi estigui interessat pot enviar un correu electrònic a Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. o bé trucar al telèfon 973483234.

Per prendre-hi part cal ser major d’edat, residir a Solsona i comprometre’s com a mínim a fer un àpat a casa d’un dels dos participants i a immortalitzar les trobades amb fotografies que posteriorment s’han de cedir a l’Ajuntament. Les parelles són escollides per sorteig. Abans de posar en marxa aquesta campanya, la regidoria d’Acció Social s’ha posat en contacte amb diverses entitats socials del municipi i amb col•lectius nouvinguts per captar persones voluntàries. Amb tot, és una convocatòria oberta a tothom.

Els últims anys, el consistori solsoní, per mitjà del Pla de Ciutadania i Immigració, ha dut a terme diverses activitats encaminades a gestionar els rumors sobre la immigració. Entre d’altres, el 2011 es va realitzar un concurs per a alumnes de 3r i 4t d’ESO i un programa radiofònic a Solsona FM que duien per lema “Saps què m’han dit?”; durant diversos cursos, la biblioteca municipal ha acollit el cicle Explica’m un conte, del qual s’han publicat quatre reculls, i el 2010 es va editar el disc compacte de cançons de bressol cantades per mares solsonines de diferents nacionalitats Son, son.

Col•laboren en aquesta nova iniciativa de sensibilització de la regidoria d’Acció Social el Consell Comarcal del Solsonès i el Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat.