Girona. S’inicien actuacions especials de neteja al barri de Sant Narcís de Girona

L’Ajuntament de Girona ha reforçat les actuacions de neteja i jardineria al barri Sant Narcís amb motiu de l’afectació de les obres del TAV

Aquesta setmana l’Ajuntament de Girona ha iniciat al barri de Sant Narcís una actuació extraordinària de neteja i jardineria “amb la idea de normalitzar el barri”, amb paraules de l’alcalde de Girona, Carles Puigdemont. Es tracta d’una nova mesura impulsada pel govern municipal per disminuir l’efecte de les obres als carrers de l’entorn de la futura estació.

El passat dilluns els equips municipals de neteja varen actuar dins el sorral de darrere els contenidors del carrer del Cassià Costal i avui es realitzaran neteges viàries a fons a la plaça de Montserrat, la plaça de l’Assumpció, la rambla de Catalunya, el carrer de Josep M. Gironella i l’aparcament de sota les vies a l’alçada del carrer de Josep M. Gironella. Aquesta mateixa nit es netejarà també el carrer de Manel Bonmatí i Romaguera. A partir de demà es trauran grafitis a diversos carrers del barri i durant la setmana es netejaran a fons també el carrer de Santander, el carrer d’Oviedo, el carrer del Bisbe Sivilla i el carrer del Pare Coll.

Pel que fa a les actuacions de jardineria, aquesta setmana s’han iniciat també treballs extraordinaris al barri de Sant Narcís. Concretament, a la zona del parc Central s’està fent neteja de fulles acumulades, s’han desbrossat els passos del parc paral·lels a les obres, es podaran mig metre els xiprers a l’alçada del carrer del Bisbe Sivilla i es tallaran dos pollancres cecs per evitar perills. També al parc Central es tallaran les branques que entrin dins dels habitatges particulars.

A la resta del barri de Sant Narcís s’hi actuarà realitzant podes, com les del carrer de Pamplona, el carrer de Colón i el carrer de Lepant. En aquest últim es canviaran dos acers per dos freixes. A la plaça de l’Assumpció, a part de fer una neteja i una poda de tot l’entorn, s’han podat les branques i es substituirà també un arbre acer per un nou til·ler. I, finalment, també es farà una actuació al carrer de la Hispanitat.