Olot. L’espai IDEAL es va consolidant amb noves propostes per als joves

L’espai per a joves IDEAL d’Olot comença a ser un espai de referència per a molts joves de la ciutat i de la comarca. Des de la seva obertura uns 200 joves ja han vingut a utilitzar l'espai d'estudi i de trobada, a fer algun taller o bé a interessar-se per les activitats programades.
Val a dir que bona part de les propostes que s’han fet o s’estan preparant neixen de la demanda dels propis joves, aconseguint així que els nois i noies es facin seu l’espai i puguin realitzar les seves inquietuds.
El millor exemple d’aquest procés el podem trobar en una colla de joves que van començar a venir quan es va inaugurar el punt de trobada. Necessitaven un espai físic per dur a terme jocs de rol. I arran de la seva motivació i essent conscients del que comporta, van decidir anar-se trobant de forma més regular i establir l’IDEAL com a punt de reunió. Al cap d’uns mesos, aquests joves han creat una associació juvenil de jocs de rol amb el nom de HEADSTRIKE.
Un altre exemple es veurà el proper 16 de març, quan l'Ideal realitzarà la seva primera LAN PARTY o torneig en línia sobre un joc concret d’ordinador. En aquest cas serà el Counter Strike. Doncs bé, tot això es va començar a gestar gràcies a les inquietuds d’un altre grup de joves del local. De mica en mica van anar adquirint compromís, fins al punt que aquesta diada l’han organitzat ells mateixos i s’han espavilat a buscar suports en botigues d’informàtica de la ciutat.
Actualment també s’està portant a terme un concurs de fotografia INSTAGRAM, que compta amb la col•laboració d’OlotFotografia i de Can 60, i que igualment va sortir d’una proposta juvenil.
L’IDEAL és un espai obert, apte per a tots i totes i on tothom hi pot trobar què fer. Per al proper mes de març hi ha programades les activitats següents: el dia 2, jornada de presentació del Banc del Temps de la Garrotxa (BATEGA), amb un taller de coaching per  joves i un taller de manga; taller de sexualitat el dia 15, el 16 de març Lan Party Counter Strike; el 20 de març taller de bunyols amb les àvies de l'Espai Social i presentació dels projectes d'emprenedoria; el dia 24 taller sobre els secrets de la xocolata impartit per Lluís Riera, i el 26 esquiada a la Masella.
A banda de tot això, cada dia s’hi pot trobar obert l’espai d’estudi, de 4 de la tarda a 8 del vespre, amb connexió Wifi, aula d’ordinadors per a treballs en grup i espai de trobada. L’IDEAL es troba ubicat a l’Espai Social d’Olot, a la plaça Clarà número 6 – 2n pis.