Girona. Més de 300 alumnes d’escoles de Girona aprenen a tenir cura i respecte pels animals amb el recurs “El Xipi va a l’escola”

Els centres Dr. Masmitjà, El Bosc de la Pabordia, Annexa-Joan Puigbert, Sagrada Família, Carme Auguet, Mare de Déu del Mont, Dalmau Carles i Vila-roja participen en aquest recurs educatiu

Un total de més de 300 alumnes de vuit escoles de Girona aprenen a tenir cura i a tenir respecte pels animals de companyia amb el recurs educatiu “El Xipi va a l’escola”, ofert per l’Ajuntament de Girona en col·laboració amb el Consell de Col·legis Veterinaris de Catalunya. Aquest any hi participen les escoles d’educació primària Dr. Masmitjà, El Bosc de la Pabordia, Annexa-Joan Puigbert, Sagrada Família, Carme Auguet, Mare de Déu del Mont, Dalmau Carles i Vila-roja.

El primer tinent d’alcalde i regidor de Sostenibilitat i Participació Ciutadana, Jordi Fàbrega, i el president del Col·legi de Veterinaris de Girona, Bernat Serdà, han visitat aquest matí els alumnes de tercer de primària de l’escola Annexa-Joan Puigbert mentre estaven portant a terme el recurs educatiu. “L’objectiu d’aquesta acció és conscienciar els nens i nenes de la responsabilitat que suposa tenir una mascota, i en concret un gos. És especialment important la manera que tenim de comportar-nos i d’actuar amb el gos, que ha d’anar sempre lligat, i de complir les normes de comportament i convivència ciutadana, per exemple, recollint els excrements del nostre gos a la via pública”, ha subratllat el regidor Jordi Fàbrega.

Aquest recurs, que es porta a terme en el marc de la campanya “Estimar-lo és cuidar-lo” del Consell de Col·legis Veterinaris de Catalunya, té com a finalitat sensibilitzar els escolars per transmetre el missatge que una mascota necessita cura, que és una responsabilitat a llarg termini i que la figura essencial en l’atenció a les mascotes és el veterinari.