Olot. La campanya ‘Espais Actius’ rep un dels premis a la iniciativa comercial

La campanya Espais Actius, promoguda conjuntament per l’Associació de Comerciants d’Olot (ACO) i per l’Ajuntament, ha estat distingida amb un dels Premis a la Iniciativa Comercial i als Establiments Centenaris, que per tretzè cop concedeix la Direcció General de Comerç del Departament d’Empresa i Ocupació i que properament es lliuraran al Palau de la Generalitat.
Consisteix en fer servir els aparadors de locals sense activitat per a donar a conèixer espais disponibles i l’activitat dels comerciants. Els propietaris cedeixen el local a l’Ajuntament amb el compromís que, tant bon punt el lloguin o el venguin, es deixi lliure.
Per tant, els propietaris dels locals buits revitalitzen espais immobilitzats, els donen vida, en milloren la imatge i així augmenten les possibilitats que el local entri en el mercat del lloguer o de la compra.
Alhora, els comerciants associats a l’ACO poden disposar d’aparadors al centre de la ciutat per promocionar la seva activitat comercial a canvi de mantenir net i en condicions el local. Obtenen un espai addicional al del seu local, i per tant amplien la seva zona d’influència.
D’aquesta manera es dóna una continuïtat comercial a l’eix comercial d’Olot, aportant valor afegit a determinats carrers de la ciutat que en l’actualitat tendeixen a perdre competitivitat comercial.
El projecte olotí de dinamització comercial, dut a terme fins ara en 8 locals buits, ha estat premiat en la categoria de “gestió pública” per l’exemple de cooperació público-privada en favor de la promoció del comerç de proximitat.