Cassà de la Selva. Mil infants de les escoles de Cassà donen el tret de sortida a la Festa Major amb el primer pregó infantil

La mainada de cicle mitjà i superior de primària de tots els centres escolars de Cassà han creat l'auca amb els trets típics de la Festa Major. L'Escola d'Art Josep Lloveras ha pintat l'auca amb els rodolins.

Durant el pregó infantil s'ha estrenat una corranda dedicada als cavallets de la faràndula de Cassà.

Aquesta tarda la plaça de la Coma ha aplegat a un miler d'infants de totes les escoles de Cassà de la Selva per donar el tret de sortida a la Festa Major amb el primer pregó infantil elaborat pels alumnes de cicle mitjà i superior de primària de totes les escoles de Cassà. Els protagonistes de l'acte han estat els propis creadors de l'auca de la Festa Major que durant diverses setmanes han treballat per dissenyar els rodolins amb els trets més típics de la festa com el correfoc, la música o la cercavila de gegants, capgrossos i cavallets. L'Escola d'Art Josep Lloveras ha col·laborat amb la iniciativa representant els temes de l'auca amb un mural gegant exposat a l'aparador de la sala la Coma.

Durant el pregó infantil també s'ha estrenat un ball dedicat als cavallets de la faràndula de Cassà. La música ha estat creada per la jove cassanenca Xènia Lloveras i interpretada per Toc de Xarel·lo, una agrupació de música tradicional del municipi.
Referent a la instauració d'aquest nou acte, el regidor de Cultura, Entitats i Festes, Josep Ferrer, ha explicat que 'el pregó infantil neix amb la voluntat que la mainada tingui un paper destacat a la Festa Major'. Ferrer ha destacat que a l'hora de fer la programació de la Festa Major es busca que les famílies amb nens i nenes tinguin diverses alternatives per fer durant el dia.
D'aquesta manera els nens i nenes de Cassà han donat per primera vegada el tret de sortida a la Festa Major de Cassà, que s'allargarà fins el diumenge 29 de maig. Avui a 2/4 de 9 del vespre tindrà lloc el pregó institucional amb la interpretació del Romanço del Taper, creat el 1989 per Jaume Arnella, amb l'adaptació musical de Ferran Martínez i l'acompanyament de la Jove Orquestra de Cassà.

Podeu consultar tota la programació de la Festa Major a www.cassa.cat/festamajor.

1463756402El prego infantil 2016 de Cassa (3).jpg
1463756403El prego infantil 2016 de Cassa (4).jpg
1463756403El prego infantil 2016 de Cassa (5).jpg
Fitxer adjunt: 1463756403NDP Mil nens i nenes de les escoles de Cassa donen el tret de sortida a la Festa Major amb el prego infantil.docx