Cassà de la Selva. La gran cobla de la Nit dels Músics cassanencs es reivindica turísticament

Seixanta músics participen en la cobla sardanista de la 41a Nit dels Músics de Cassà de la Selva oferint una audició de sardanes per a centenars de persones, entre residents i visitants.

Es potenciarà la difusió del concert mitjançant les xarxes socials, el blog SomCultura.com, el portal Costa Brava Girona Festivals, una campanya publicitària i amb la gravació d’un videoclip promocional.

Aquest migdia, a Girona, s’ha presentant el programa de la 41a edició de la Nit dels Músics de Cassà de la Selva en un acte que ha comptat amb la participació de Jaume Dulsat, vicepresident segon del Patronat de Turisme Costa Brava Girona; Martí Vallès, alcalde de Cassà de la Selva; Quim Massa, president d’Amics de la Sardana, i Antoni Mas, compositor i director d’orquestra.

El proper divendres 20 de maig a les 22 h, a la plaça de la Coma, tindrà lloc la Nit dels Músics, un acte singular impulsat per l’entitat Amics de la Sardana, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Cassà de la Selva. Hi participaran voluntàriament seixanta músics vinculats al municipi. El repertori de sardanes girarà al voltant del centenari del naixement de Pere Mercader i Terrades, compositor cassanenc de sardanes, sarsueles i música per a orquestra i piano; s’interpretaran sis sardanes d’autors locals o dedicades a la vila, i la darrera peça, com ja és tradició, serà El Sereno, una sardana que s’ha repetit en el tancament de cada edició i que s’ha convertit en l’himne de l’esdeveniment.

L’Ajuntament de Cassà de la Selva, l’entitat Amics de la Sardana i el Patronat de Turisme Costa Brava Girona treballen conjuntament en la promoció d’aquest esdeveniment musical únic, que ja és un referent del món sardanista. Concretament, en l’àmbit municipal es treballa per homenatjar i reconèixer els músics cassanencs i per acostar a residents i visitants la rica i històrica tradició musical existent a la població a través del seu calendari d’esdeveniments: Nit dels Músics; Cassà es vesteix de música; Solfejant;  Nit del Cremat i el festival Càntut. Enguany es potenciarà la difusió del concert mitjançant les xarxes socials, una campanya publicitària i amb la gravació d’un videoclip promocional que, sota el lema, «Cassà Terra de músics» donarà a conèixer tots els esdeveniments musicals organitzats al municipi.

En relació amb la Nit de Músics, Martí Vallès, alcalde de Cassà de la Selva, ha dit que «es tracta d’un acte sardanístic simbòlic a tot Catalunya que demostra l’arrelada tradició musical del municipi, la qual s’explica a través de l’oci dels tapers de Cassà, els quals van promoure la cultura musical al poble».

Des del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, a través del Club de Màrqueting de Cultura i Identitat, es dóna suport al concert de sardanes perquè es tracta d’una manifestació que aporta valor a l’oferta cultural convencional de la demarcació de Girona i perquè presenta una gran càrrega d’identitat que s’erigeix com a element diferenciador respecte d’altres destinacions turístiques.

La promoció d’aquest esdeveniment, així com del calendari sardanista de la demarcació, es farà a través de les plataformes de difusió digital: del blog SomCultura.com i també del portal Costa Brava Girona Festivals.

Pel que fa a la promoció turística que el Patronat de Turisme porta a terme de gairebé un centenar de festivals que tenen lloc a les comarques gironines, Jaume Dulsat, vicepresident de l’entitat, ha manifestat que «de la mateixa manera que donem suport a festivals internacionals de gran, mitjà i petit format, també volem ser al costat de totes aquelles iniciatives que recuperin i posin al servei del públic les arrels de la identitat i la tradició de casa nostra». Dulsat ha afegit que «la nostra identitat i folklore són un dels nostres principals valors turístics».

El president de l’entitat Amics de la Sardana, Quim Massa, s’ha referit a la Nit dels Músics com «un acte de la nostra cultura popular que volem reivindicar més enllà de l’àmbit local, ja que té potencial per atreure visitants de tot arreu». Massa ha afegit que «al llarg de l’any es programen a diverses localitats de la demarcació de Girona entorn d’una quinzena de trobades i concursos sardanistes, que cal donar a conèixer tant als veïns com als visitants a fi de transmetre les tradicions de casa nostra».

Finalment, el director de l’orquestra de la 41a Nit de Músics, Antoni Mas, ha comentat que «és un privilegi dirigir una cobla gegantera des de la primera edició de la Nit dels Músics, i encara més en una ocasió especial com aquesta en què es recorda la figura del músic Pere Mercader».