Banyoles. Èxit en les visites de 150 escolars del CEIP Can Puig de Banyoles a la Factoria d’Arts Escèniques

Aquest dimarts dia 19 de febrer a 2/4 de 10 del matí tindrà lloc l’última de les 3 de visites guiades que s'hauran dut a terme a la Factoria d’Arts Escèniques de Banyoles i en les que hauran participat pràcticament 150 escolar del CEIP Can Puig.

Aquest visites formen part d’un programa pilot que a partir del mes de juny derivarà en una oferta educativa estable que l'Aula de Teatre de Banyoles oferirà als centres educatius del Pla de l’Estany.

Durant aquestes jornades formatives els escolars banyolins han conegut l'espai de la Factoria d'Arts Escèniques i han participat en un taller d’interpretació i il·luminació apropant-se al món de les arts escèniques.

DESCRIPCIÓ DEL TALLER:

Un grup reduït d'alumnes, acompanyats d'un o dos mestres, un tècnic de l'espai i un professor de teatre visiten l'espai de la Factoria, coneixen les seves funcions i interactuen amb diversos elements.

Passegen per l'espai i després realitzen una sessió pràctica en l'espai de la Sala Gran.

En aquesta sessió experimenten amb una proposta escenogràfica tot introduint coneixements tècnics d'il·luminació, d’escenografia i de so.

Posteriorment, en una segona part d'aquest sessió pràctica, els alumnes es converteixen en objectes de l'espectacle i es proposa un petit joc teatral per acabar entenent millor els conceptes treballats.

SEQÜÈNCIA DEL TALLER:

10:00:

Rebuda dels alumnes a l'espai de la Factoria d'Arts escèniques de Banyoles.

Repartim el material i expliquem el funcionament.

Es divideix el grup en dos A i B.

10:10 fins 10:40

A: Visiten l'Aula de Teatre i la Sala petita de la Factoria.

- Treballen breument conceptes de maquillatge i vestuari.

Un cop a la Sala petita fan un petit taller d'improvisació teatral per grups: donats un objectes escenografia i d'atrezzo els nens improvisen tot seguint un guió dramatúrgic.

- Treballen conceptes dramatúrgics: escenografia, atrezzo, quarta pared, personatge, guió i improvisació.

B: Visiten la Sala Gran de la Factoria.

- Treballen conceptes tècnics: espai escènic, grada o platea, espai dels tècnics, barres de llums, taula de llums, focus, canals i dimmers, filtres.

A la Sala gran fan un petit taller de conceptes tècnics teatrals: llum càlida i llum freda, il·luminació, fosc, llum de sala, llum zenital, frontal i contres.

Els alumnes experimenten l'efecte de la il·luminació primer sobre els objectes escènics i després sobre ells mateixos.

10:40 fins 11:10

Grup A i grup B s'intercanvien d'espai i d'activitat.

11:10 fins a 12:00

Cada grup A i B ens mostra la improvisació realitzada ara ja a la Sala Gran i amb la il·luminació adequada.

Els alumnes s'asseuen a les grades i els grups un per un passen a fer la petita improvisació de 3 a 4 minuts.