Les biblioteques municipals de Griona commemoren el 125è aniversari de Sherlock Holmes amb la proposta “Viu l’estiu fent de detectiu!”

Les activitats comencen demà amb la xerrada sobre criptografia a la Biblioteca Just M. Casero. També es portaran a terme tallers de resolució d’enigmes o jocs de pistes, entre d’altres.

Les biblioteques municipals de Girona han preparat un seguit d’activitats sota el nom “Viu l’estiu fent de detectiu!” per tal de commemorar el 125è aniversari de Sherlock Holmes, el popular personatge creat per Sir Arthur Conan Doyle. Dintre les propostes pels petits detectius cal destacar un concurs d’enigmes que es podran resoldre setmanalment consultant la webgirona.cat/bibliotecainfantil, tallers de resolució d’enigmes a través de pistes i jocs de pistes dintre de la biblioteca. Per als detectius més grans, xerrades sobre criptografia, com la que es farà el 3 de juliol a la Biblioteca Just M. Casero; altres sobre com es realitza una investigació policial, el 13 de juliol a la Biblioteca Salvador Allende, i un concurs d’enigmes setmanals que es pot seguir a la web http://www.girona.cat/biblioteques i a través del qual es pot arribar a guanyar un val de 50 euros en llibres. Finalment, durant tot l’estiu, les biblioteques exposaran una selecció de llibres de detectius per a infants i adults.

El personatge de Sherlock Holmes, tot i la seva edat, ja que al 1887 se’n va publicar la primera novel·la, gaudeix de molt bona salut: pel·lícules d’acció, series de televisió amb una visió modernitzada dels personatges, reedició dels seus llibres, i fins i tot aventures en còmic que el situen en llocs com Barcelona, a més de d’estudis sobre el personatge i sobre el seu autor. L’interès pel detectiu de Baker Street segueix més viu que mai. Per tot això, les biblioteques municipals han volgut retre un homenatge a un detectiu que ha aconseguit quelcom que no han assolit la majoria de detectius de ficció: el percebem com un ésser que va existir realment.