Posar la ciutat de Girona de moda i el treball transversal amb el sector, eixos del primer any de govern de Promoció i Ocupació

·
La regidora Marta Madrenas, Coralí Cunyat i Carles Ribas, han presentat les principals actuacions de cada servei de l’Àrea de Promoció i Ocupació, en aquest primer any de mandat

·         Amb aquesta presentació, finalitzen els balanços sectorials del primer any de govern, que culminaran el proper dilluns amb la conferència de l’alcalde “Girona el govern del canvi. Balanç del primer any”

La roda de premsa de balanç de l’Àrea de Promoció i Ocupació, ha tancat avui el conjunt de presentacions fetes durant les últimes setmanes per cada àrea, en la que s’han exposat les principals actuacions d’aquest primer any de govern. El proper dilluns 2 de juliol a les 19.30h, a l’Auditori del Centre Cultural La Mercè, tindrà lloc la conferència de l’alcalde titulada “Girona el govern del canvi. Balanç del primer any” que culminarà l’exposició de la tasca feta aquest primer any.

La segona tinenta d’alcalde i regidora de Promoció i Ocupació, Marta Madrenas, ha explicat com a primer punt aquells projectes que des de l’àrea s’han treballat de forma transversal eliminant tot tipus de “cambres estanques”. La voluntat ha estat “crear nous ponts i noves sinergies” amb els diferents sectors i aconseguir que “Girona sigui la primera ciutat del país en sortir de la crisi”. Algunes de les accions destacades han estat: la creació de la taula de treball per la regulació de l’oci nocturn,  l’adhesió al pacte per la convivència nocturna, la regularització del servei de “mini tren turístic”, la licitació de les veles de la Devesa i la elaboració del nou reglament del mercat de marxants, són els projectes més significatius.

En referència a les accions més destacades de la regidoria d’Ocupació i Empresa, Madrenas ha anunciat que aquesta setmana s’ha finalitzat l’enquesta del mercat de treball (audio), que ha recollit un total de 2.300 entrevistes. Aquest anàlisi, que permetrà disposar d’una diagnosi de la realitat sociolaboral del municipi, estarà completat el setembre. Entre altre accions destacables la regidora ha mencionat les actuacions per la inserció laboral de col·lectius més precartizats (joves i majors de cinquanta anys), la intervenció integral al barri de Santa Eugènia i Can Gibert del Pla, l’enquesta realitzada sobre les Fires de Sant Narcís i el canvi de model, i la inaguració del Bloom (el nou centre 3D i Tecnologies Emergents).

Posar la ciutat de moda és l’objectiu del govern” (audio) en matèria turística i comercial. Així ho ha definit la regidora de Turisme i Comerç, Coralí Cunyat, durant l’exposició del balanç del primer any. Així mateix, un dels trets destacables que Cunyat ha exposat és la recuperació de la relació entre l’ajuntament i el sector comercial i hostaler. La reobertura de l’Oficina de Turisme de la Rambla, la restructuració de l’Auditori – Palau de Congressos, la campanya d’il·luminació nadalenca, la promoció de l’esdeveniment ‘Girona, Temps de Flors’ amb innovadores aportacions (nit de flors, atraccions, A Capella, etc), Girona10 i la presència a fires internacionals turístiques, són algunes de les mesures capdavanteres presentades.

Finalment, el regidor d’Urbanisme, Carles Ribas, s’ha mostrat “satisfet de la feina feta [...] i de la implantació del pla de govern” (audio). El regidor també ha ressaltat la decisió de fusionar Urbanisme i Activitats i situar-la dins de promoció econòmica, ja que tot, també l’urbanisme ha de tenir un fonament socioeconòmic. En aquest primer any de govern, el servei d’Urbanisme presenta com a obres finalitzades el carrer Migdia, els nous vestidors de la zona esportiva de la Devesa i els tancs de tempesta. Actualment es troben en fase d’execució l’Escola Bressol de la Devesa, l’aparcament dissuassiu del carrer Barcelona, el pavelló poliesportiu de l’Escola Montfalgars. En fase de projecte es troba el passeig de la Devesa i el passeig Canalejas, el Parc Central i la plaça d’Europa. Ribas també ha anunciat que en breu s’iniciaran els tràmits administratius per reconstruir el Pont del Dimoni al barri de Santa Eugènia.