Consell Comarcal de la Selva. Comunicat de premsa referent a la detenció del president del consell Robert Fauria

Arran dels esdeveniments succeïts durant el dia d’ahir -14 de febrer- al Consell Comarcal de la Selva, l’equip de govern format per Convergència i Unió( CiU) i Esquerra Republicana de Catalunya ( ERC), volem transmetre el màxim suport al nostre president, Robert Fauria; al cap del Departament de Serveis a la Ciutadania, Joan Carles Feliu, i a la resta de companys.

La situació ens ha sorprès a tots des del primer moment, i la ferma voluntat que això s’esclareixi el més aviat possible, els treballadors i els consellers hem col·laborat amb tot allò que se’ns ha requerit i continuarem fent-ho en la mesura que sigui necessari en els propers dies per tal que es pugui aclarir aquesta situació el més aviat possible i poder tornar a la normalitat.

La inspecció va durar tota la jornada d’ahir, provocant que el funcionament de l’ens es veiés interromput. Els agents judicials es varen endur de les oficines de la seu central  i de l’oficina de gestió tributària diversos contractes menors i majors vinculats amb diverses empreses amb les quals el Consell hi té relació.

Tot el personal tècnic i polític present en el moment dels fets varen estar a disposició de les demandes dels agents ajudant-los en el que se sol·licitava.

Avui, la normalitat s’ha restablert al Consell Comarcal de la Selva recuperant el ritme de treball i els projectes vigents en el Pla d’Accions de l’ens comarcal.

Per tot això, demanem que es respecti la presumpció d’innocència del nostre president, així com també del cap del Departament de Serveis a la Ciutadania, i de la resta de companys.

Creiem que és obligació de tots, abans no tinguem més elements de judici, guardar respecte al més que elemental criteri de prudència i al principi de presumpció d'innocència que assisteix a qualsevol ciutadà, encara més tenint present que les persones de les que parlem han compartit amb tots nosaltres responsabilitats i representació en el Consell Comarcal.

Si en relació a la investigació endegada es produïssin novetats que afectessin l’ens, us en farem coneixedors.

Santa Coloma de Farners, 15 de febrer 2013

Equip de govern del Consell Comarcal de la Selva