Roses. Albert Sánchez Piñol oferirà a Roses la darrera presentació de la seva exitosa obra VICTUS

El proper dimecres 20 de febrer, Albert Sánchez Piñol presentarà la seva darrera obra, VICTUS, a la Biblioteca Municipal Jaume Vicens Vives de Roses. Aquesta serà la darrera presentació pública que l’autor oferirà d’aquesta existosa novel•la històrica (més de 60.000 exemplars venuts en el primer mes de la seva publicació), centrada en l’assetjament que patí la ciutat de Barcelona l’any 1714 per part de les tropes borbòniques.

VICTUS (2012), narra la Guerra de Successió Espanyola que finalitzà l’11 de setembre de 1714 amb l’apocalíptic assalt a Barcelona. També és la tragèdia de Martí Zuviría, un jove barceloní, alumne avantatjat del marquès de Vauban, que es converteix en un geni de l’enginyeria militar.
L’obra qüestiona les versions oficials d’ambdós bàndols i cedeix la paraula als autèntics protagonistes de la història, des de la figura de Villarroel, el general que defensà Barcelona amb llàgrimes als ulls, fins als civils i soldats anònims de totes les nacionalitats que lluitaren a un costat i altre de les muralles.
El proper dimecres 20 de febrer, la Biblioteca Municipal Jaume Vicens Vives ofereix als lectors de Roses i resta de comarca una oportunitat excepcional per conèixer l’obra de més a prop, de la mà del seu propi autor. La presentació tindrà lloc a les 19 h.
Albert Sánchez Piñol és antropòleg i escriptor. Després de la publicació d’un primer assaig sobre dictadors africans Pallassos i monstres (2000), s’endinsà en el gènere novel•lístic amb l’obra La pell freda (2002), que assolí un èxit unànime de públic i crítica. Pandora al Congo (2005) i Tretze tristos tràngols (2008), predecessores de l’exitosa Victus, confirmaren la qualitat d’un dels autors contemporanis catalans més internacionals i, actualment, escriptor catala viu traduït a més idiomes.