Cassà de la Selva. Els Premis Literaris de la Colla Excursionista de Cassà fan 50 anys

Des de 1967 la Colla ja ha repartit més de 200 premis a infants i joves.
Són els Premis Literaris més antics de la demarcació de Girona, juntament amb els Recull de Blanes.
Cassà de la Selva, dijous 21 d'abril de 2016 ' La Colla Excursionista de Cassà celebra la cinquantena edició dels Premis Literaris el dissabte 23 d'abril, Diada de Sant Jordi, a les 18 h a la Sala Centre Recreatiu. L'entitat excursionista cassanenca ja ha repartit més de 200 premis literaris entre les diferents categories des de l'any 1967.
Els Premis Literaris de Cassà són els més antics de la demarcació de Girona, juntament amb els Recull de Blanes. Escriptors tan coneguts com Vicenç Villatoro o Rafael Vallbona els van guanyar a l'inici de la seva carrera literària.
Josep Ferrer, regidor de Cultura de Cassà, destaca que 'la Colla Excursionista ha fet una excel·lent feina de motivació a l'escriptura i la lectura a les escoles de Cassà'. Nens i nenes de 3r de primària fins a 4t d'ESO hi participen escrivint els seus textos, llegint-los i treballant a classe els relats guanyadors publicats en un llibret que es reparteix als centres escolars, amb dibuixos creats per l'alumnat de l'Escola Municipal d'Art.
D'on venen els Premis Literaris de Cassà'
La iniciativa es remunta a la primera Setmana Cultural de 1967 en la que la Colla Excursionista organitzava conferències, xerrades, fòrums, presentació de llibres, sardanes, discs... tal com recull la primera circular que l'entitat va enviar convocant als seus socis a participar-hi. En aquest moment van presentar-se les bases del primer concurs literari i d'assaig de Cassà de la Selva, una iniciativa que va créixer en un ambient de cerca de llibertat política i amb la voluntat de potenciar la cultura popular catalana. Des de llavors, any rere any, els Premis Literaris de Cassà s'han consolidat com un referent a les comarques gironines donada la seva llarga trajectòria ininterrompuda.
La cinquantena festa dels Premis Literaris de la Colla Excursionista de Cassà forma part d'una de les activitats de la Diada de Sant Jordi a Cassà que tindrà lloc durant tot dissabte a la plaça de la Coma.

1461225604L'entrega de Premis Literaris de l'any 1977. Font - Llumiguia.jpg
1461225604L'entrega de Premis Literaris de l'any 2015. Font - Joan Carles Codola.jpg
1461225604Un altre moment de l'entrega de Premis Literaris de l'any 1977. Font - Llumiguia.jpg
1461225604Una entrega de Premis Literaris dels anys 70. Font - Llumiguia.jpg