Palamós. La festa major de Palamós 2013 s’amplia un dia, incorporarà un correfoc, més activitats per a infants com les Barraquetes, i revetlla, concerts i balls a l’Arbreda

Aquestes són algunes de les activitats que es van validar ahir durant la darrere reunió del procés de participación ciudadana que aqquests darrers mesos ha proposat, estudiat i definit el nou programa de la festa major de Palamós. Entre les activitats previstes també s’inclourà l’animació de carrers on es pregonaran les activitats programades, jazz al parc del covent dels Agustins, despertada amb esforzar popular o jocs d’aigua per a la mainada. To i haver finalitzat el procés participatiu de la festa major l’A´juntament de Palamós vol seguir treballant en l’organització de les futures festes majors en col·laboració amb un grup de treball sorgit d’entre els participants en el procés d’enguany.

El Consell de Participació Ciutadana de Palamós va tancar ahir dimarts 12 de febrer, el procés participatiu de la Festa Major de Palamós 2013 que es va iniciar el passat mes de novembre.

La reunió d’ahir va comptar amb la participació d’una trentena de persones, entre representants municipals, d’entitats i associacions del municipi, i va permetre exposar totes les noves activitats proposades per la ciutadania per a poder incloure en el programa de la Festa Major de Palamós 2013 i recollides en les sessions anteriors.

Un cop exposades les propostes i el seu cost es va debatre quines es validaven per a ser incloses definitivament en el programa de la Festa Major 2013. El Procés de Participació Ciutadana ha gestionat per les activitats proposades un total de 20.000 €, inclosos en els 40.000 € del pressupost de la Festa Major.

LES NOVES INCORPORACIONS A LA FESTA

D’entre les noves propostes que el procés participatiu va validar ahir per a incloure a la Festa Major es destaca la ampliació en un dia del calendari oficial de la festa, que a banda de les dates tradicionals -del 23 al 26 de juny- incorporarà enguany també el 22 de juny. Precisament aquest dia la festa s’obrirà amb un correfoc que també s’inclou com a novetat.

El programa de festes també recupera la tradicional festa de la revetlla de Sant Joan, que enguany es programarà al parc municipal de l’Arbreda. Aquest indret també acollirà el concert i ball programat pel 24 de juny, les havaneres amb cremat del 25 o el ball de la 3a edat del 26, el darrer dia de la festa. En l’apartat musical també es destaca el Jazz a la fresca que es programarà el dia 22 de juny al parc del Convent dels Agustins.

Els infants seran un dels col·lectius per als quals s’ha inclòs també més oferta d’activitats i, d’aquesta manera, enguany també caldrà sumar a les propostes tradicionals una “xeringada” (guerra d’aigua) que es durà a terme al parc dels Països Catalans, un espectacle d’animació infantil el dia 24, o jocs de cucanya a Sant Joan el dia 26.

D’entre aquestes novetats es destaca l’activitat de “Barraquetes”, que el dia 25 de juny permetrà als infants, especialment d’entre 6 i 12 anys, gaudir d’un ball exclusivament pensat per a ells amb disco mòbil i que tindrà lloc al recinte de Barraques.

Per tal de poder anunciar de manera festiva aquest ampli calendari de propostes que formaran el programa de la Festa Major de Palamós, també s’ha previst la incorporació d’un espectacle itinerant pels carrers de Palamós mitjançant el qual es pregonaran els actes previstos per a cada dia.

El dia 25 de juny també tindrà lloc una despertada musical que recorrerà els carrers de la vila i que acabarà amb un esmorzar popular a l’Arbreda.

GRUP DE TREBALL DE LA FESTA MAJOR

Tot i haver finalitzat ara el proces participatiu de la Festa Major, l’Àrea de Cultura i Festes de l’Ajuntament de Palamós ha liderat la proposta de crear un Grup de Treball que faci un seguiment de la Festa Major actual i treballi per a seguir millorant aquesta activitat en les seves futures edicions.

PLA ESTRATÈGIC DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA

El procés participatiu de la Festa Major ha estat la primera activitat que ha obert el Pla Estratègic de Participació Ciutadana de Palamós, després que el passat mes d’octubre es va constituir el Consell de Participació, el principal òrgan consultiu i assessor del Pla Estratègic de Participació Ciutadana 2012-2015 de Palamós (PEPC).

El Consell de Participació va escollir d’entre el total d’onze propostes presentades, els dos processos participatius que es faran durant aquest any, decidint de manera majoritària que el Pla Estratègic de Participació Ciutadana s’obris amb l’aportació ciutadana d’idees i propostes per a poder decidir possibles canvis i millores relacionades amb la Festa Major, i que seguís aquest 2013 amb la valoració de la ciutadania sobre quines prioritats hauria d’incloure el futur pla d’usos que s’ha de confeccionar per al Mas Pere Tià (la finca municipal ubicada a l’accés del paratge natural de Bell-lloc).