L’Ajuntament de Girona obre la segona convocatòria d’ajuts a les biblioteques escolars

S’hi poden acollir fins el 7 de setembre tots els centres educatius de primària i secundària de la ciutat

L’Ajuntament de Girona ha obert la segona convocatòria d’ajuts a les biblioteques escolars, a la qual s’hi poden acollir tots els centres educatius de primària i secundària de la ciutat. Aquesta és una de les accions que s’inclou en el Programa de biblioteques escolars, que ha estat elaborat pels serveis municipals d’Educació i Biblioteques, amb els objectius següents: potenciar l’ús de la biblioteca escolar com a espai d’aprenentatge i d’investigació per millorar la competència lectora de l’alumnat dels centres educatius de la ciutat, estudiar i definir clarament la coordinació entre biblioteca pública i biblioteca escolar, establir vies de comunicació i els termes de col·laboració i regir les actuacions municipals en aquest àmbit.

La principal novetat és el fet que s’ha augmentat la dotació total de la convocatòria per poder lliurar quatre ajuts de 1.000 euros cadascun per a projectes dels centres educatius de la ciutat que volen impulsar i potenciar la seva biblioteca escolar, sota el nom d’“Activa la biblioteca”. La resta d’ajuts es concreten en assessorament tècnic, accions de formació, ajut econòmic per a fons, equipament i/o mobiliari i ajuts econòmics per a accions de promoció lectora. La dotació pressupostària total és de 15.600 euros, distribuïda una part per a la realització dels assessoraments i una altra per atorgar els diversos ajuts als centres.

Els centres interessats tenen temps fins al 7 de setembre per presentar la sol·licitud, a la qual hi hauran d’adjuntar una fitxa on es descriuen les condicions de la biblioteca, la seva actuació i quina és la sol·licitud que es formula.

La documentació corresponent es farà arribar a tots els centres de la ciutat i es podrà consultar a la web http://www.girona.cat/biblioteques.