Calella. Els empresaris del Maresme es troben a Calella per debatre sobre la crisi

L’economia submergida, la pressió fiscal i la dificultat d’accés al crèdit s’erigeixen com a principals preocupacions

Una seixantena d’empresaris representants de diferents sectors, s’han reunit aquest dilluns a Calella per posar en comú les dificultats que han d’afrontar davant l’actual situació de crisi i reclamar als governs autonòmic i central mesures que facilitin la seva viabilitat.
L’acte, que es va celebrar a la sala polivalent de la Fabrica Llobet-Guri, va ser impulsat per l’empresari local Miquel Martí i ha estat presidit per la senadora i alcaldessa de Calella, Montserrat Candini i pel Secretari d’Empresa i Competitivitat del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, Pere Torres.
Entre les demandes dels empresaris s’hi va fer notar la preocupació pel perjudici que els representa l’augment de l’economia submergida, la pressió fiscal que han de suportar i la dificultat d’aconseguir finançament per part de les entitats bancàries, a l’hora que es demanaven mesures que contribueixin a incentivar el consum.
Els empresaris també van proposar que s’estableixi un regim de treballs socials per a persones en situació d’atur que rebin algun tipus de prestació i un major control sobre les persones aturades que continuen treballant de forma irregular.
Montserrat Candini va mostrar als empresaris la seva preocupació per la intenció del govern de l’Estat d’impulsar un model de mercat únic que atempta contra el model català i va recordar que “Catalunya pateix una doble crisi, quan s’hi suma els efectes del dèficit fiscal i la negativa del govern espanyol a compartir amb les comunitats autònomes les facilitats de flexibilització del dèficit que els atorga Europa. Això no és política, això és l’asfixia que impedeix al Govern de Catalunya aplicar mesures per a la reactivació econòmica”.
Per la seva banda, Pere Torres va recordar que tot i que “la Generalitat ha perdut la seva capacitat d’inversió”, cal seguir aplicant formules que facilitin la viabilitat de les empreses i la tasca dels emprenedors. En aquest sentit, va apostar per “una exhaustiva revisió dels processos administratius” que permetin flexibilitzar les gestions de l’activitat privada. Torres va recordar que el grup parlamentari de CiU a Madrid ha reclamat al govern del PP que apliqui les mesures necessàries perquè els autònoms no hagin de liquidar l’IVA de factures no cobrades, “proposta que ha estat rebutjada i en la que -va dir- seguirem insistint, perquè que les competències limitades del Govern català, no poden ser una limitació per el desenvolupament de les nostres empreses”.
Pel que fa al control sobre l’economia submergida, Torres es va mostrar partidari d’intensificar el control tot i que –va recordar- “els inspectors son a les nostres oficines i els paga la Generalitat, però es deuen a les instruccions que reben desde Madrid”.