Banyoles. L’Ateneu – CMEM de Banyoles sorteja una entrada doble i un servei de Cangur entre els pares que vulguin assistir al concert de Pablo Carbonell

La iniciativa pretén facilitar que les parelles que tinguin dificultats per trobar algú que es quedi amb els fills puguin assistir a l’actuació

Si bé va saltar a la fama com a reporter de Caiga quien caiga, l’irreverent programa d’actualitat que dirigia el Gran Wyoming, moltes persones ja van descobrir Pablo Carbonell com a cantant al capdavant de Los Toreros Muertos, grup de culte que va deixar per a la posteritat grans himnes com Mi agüita amarilla o Yo no me llamo Javier. Els que van créixer entre aquests hits és possible que actualment tinguin fills i que això els suposi un impediment per assistir al concert que l’andalús realitzarà el dissabte 16 de febrer, a les 21 h, a l’Auditori de l’Ateneu de Banyoles (12 €), per la qual cosa l’Ateneu sorteja una entrada doble i un servei de cangur de quatre hores per tenir cura dels fills. La persona que realitzarà el servei de cangur la podran escollir els pares.

Les parelles amb fills que hi vulguin participar han de dir quin és el seu tema preferit de Los Toreros Muertos, i ho poden fer enviant un correu a Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. o a través de les xarxes socials de l’equipament:  deixant un comentari al mur de la pàgina de Facebook de l’Ateneu (www.facebook.com/AteneuCMEMBanyoles) o escrivint una piulada al Twitter mencionant @ateneubanyoles. La data límit per participar-hi és el dijous 14 de febrer a les 11 h, moment en què es procedirà al sorteig.

A banda de tornar a gaudir d’aquestes grans cançons, els assistents al concert també podran escoltar temes de la seva producció en solitari, que Carbonell acaba d’ampliar amb la publicació del seu últim disc, Canciones de cerca (18 Chulos, 2012). És un treball en què figuren col·laboradors de luxe com Los Delincuentes, Raimundo Amador o Lichis, i que el popular artista desgranarà sobre l’escenari en solitari, o com diu ell, acompanyat únicament de la seva guitarra La Cangrenosa, en un concert que promet ser un desplegament de talent i humor.

Nascut a Cadis, el versàtil Pablo Carbonell va començar la seva carrera als anys 80. A l’època que va formar el llegendari grup Los Toreros Muertos va participar al programa de televisió La bola de Cristal. Als 90 va començar a actuar a diverses pel·lícules i a compartir pantalla amb Gran Wyoming, en programes com El peor programa de la semana, La noche se mueve o com a reporter a Caiga quien Caiga. El 2001 va coescriure la novel·la Sinsahara, el 2004 va dirigir Atún y Chocolate, i més tard va participar com a periodista d'investigació en el programa d’humor Buenafuente d’Antena 3, a 1 equipo de Cuatro i com a jurat a Tú sí que vales. Des del 2008 treballa a Hospital Central de Telecinco, encarnant el doctor Gimeno. Durant la temporada 2008 / 2009 va dirigir l'espai El Intermedio el divendres a la nit a la Sexta. Carbonell també ha protagonitzat obres de teatre: durant més de set anys ha estat de gira per l’Estat espanyol amb La Curva de la felicidad, el 2011 va obtenir un gran èxit de públic amb Venecia bajo la nieve, i actualment protagonitza Sin paga, nadie paga, de Dario Fo, dirigida per Gabriel Olivares. Pel que fa a la seva vessant musical, en els darrers anys ha publicat diversos àlbums amb el segell 18 Chulos, com Aceitunas y Estrellas (2000) o Rock’n roll Alimaña (2004).

Les persones que vulguin assistir al concert però no tinguin fills o no estiguin interessades en el sorteig poden adquirir les entrades a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Banyoles (Pg. Indústria, 25 / 972 57 00 50 / De dilluns a divendres, de 8:30 h a 19 h) o a través del servei de Tel.Entrada de Catalunya Caixa (a les oficines, al 902 10 12 12 i al web www.telentrada.com).