Platja d'Aro. Més de 4.500 figurants i 69 colles de 15 poblacions participen a la gran rua de carrosses i comparses del Carnaval de Platja d'Aro 2013

Aquesta nit es faran públics els guardons de les quatre categories amb 6.000 euros en premis

La Gran Rua de Carrosses i Comparses del Carnaval de Platja d’Aro 2013 aplega aquesta tarda (des de les 16 h i fins i es calcula que fins a les 21 h de la nit) a 69 colles carnavalesques de 15 poblacions d’arreu de les comarques de Girona amb més de 4.500 figurants. Com és tradició, han obert la Gran Rua la colla del Rei i la Reina Carnestoltes de Platja d’Aro – enguany la Colla Els IV Gats -, Santa Cristina d’Aro, Sant Feliu de Guíxols i Olot. A continuació, ha començat la rua de les 65 colles a concurs, que opten als gairebé 6.000 euros en premis, distribuïts en quatre categories: Carrossa Gran, Carrossa Petita, Comparses, i Colles Local. Els guardons es faran públics a partir de la mitjanit en el transcurs del ball popular a càrrec del conjunt El Coche Rojo al Palau d’Esports i Congressos (entrada gratuïta).

Prèviament aquest matí han desfilat 12 colles més fora de concurs (formacions que inicialment havien quedat fora de la convocatòria perquè ja s’havien omplert les places disponibles – tot i això, han rebut igualment subvenció per participar-hi). Gràcies a aquesta primera edició de la Rua matinal, en conjunt avui hauran desfilat 81 colles i més de 5.000 figurants. Aquesta tarda desfilen colles de La Bisbal d’Empordà, Santa Cristina d’Aro, Sant Feliu de Guíxols, Salt, Palafrugell, Llagostera, Sant Joan les Fonts, Castell-Platja d’Aro, Massanes, Calonge, Sant Climent de Peralta, Palamós, Santa Pau, Castellfollit de la Roca i Sant Esteve d’en Bas. En Carrossa Petita (de 5’5 a 7 m. de llarg, fins a 2’5 m. d’amplada, i màxim de 4’5 m. d’alçada) hi participen 27 colles.

En La modalitat de Carrossa Gran (a partir de 7’5 m. de llarg, 2’5 m. d’amplada, màxim de 4’5 m. d’alçada) s’hi han inscrit 26 colles. La categoria de Comparses (mínim de 20 components) reuneix enguany 12 colles participants. En Colles Locals de Castell-Platja d’Aro – que simultàniament opten també a la resta de categories i guardons – hi són a concurs les propostes de La Xalana del Port, Vas Dat, Qui ens ha enredat?,, Anem de Conya, Els Descarrilats, Els Pimpons, I a tu què t’importa?, Somos los que Somos, Sense Límits, Els Collonuts, i Els Pipas, Nom me’n Recordo.

El Carnaval de Platja d’Aro 2013 d’enguany, organitzat per la regidoria de turisme de l’ajuntament i la Federació de Colles de Carnaval de Castell-Platja d’Aro, ofereix del 2 al 13 de febrer una trentena d’activitats que tenen el carrer com a escenari principal, on s’hi fan dues terceres parts del programa. També manté l’aposta per un esperit popular i familiar, i només quatre activitats són de pagament. Més enllà dels actes d’avui, demà diumenge 10 de febrer serà un dia especialment indicat per als infants amb els jocs gegants de Jugantots (11-14 h carrer Mossèn Cinto Verdaguer), la Rua de Colles Locals a Castell d’Aro (12.30 h) i animació de carrer amb actuació de xarangues (12 i 17 h). El clàssic Enterrament de la Sardina, que clou els actes de Carnaval serà el dimecres 13 de febrer a la Plaça de l’Ajuntament amb la tradicional sardinada popular (20 h).