Blanes. Blanes enceta el Carnaval amb el II Concurs de Disfresses a la Feina, activitats per a la mainada i el pregó del Rei Carnestoltes

Més de mil miler de nens i nenes han participat a la festa i al taller de disfresses i centenars de persones no s’han perdut l’arribada i el pregó del Rei Carnestoltes

Blanes ha encetat avui al matí la celebració dels actes del II Carnaval de la Costa Brava Sud amb la segona edició del Concurs de Disfresses a la Feina. Enguany hi ha hagut un sensible augment del nombre de participants, havent estat un total de 17, després que l’any passat ho van fer 6.

La major part dels establiments estaven situats al centre de la vila, si bé també n’hi havia un que estava al barri dels Pins i un altre a tocar de la carretera d’accés a la Costa Brava, ja que es tractava d’un restaurant de menjar ràpid. Pel que fa als motius per a les ambientacions i disfresses que s’han triat n’hi havia de ben variats: un bosc de fades, un infern, el món dels barrufets, el “Fons de Bikini” d’en Bob Esponja, cavernícoles, amish, zones blaves i fruites i verdures, entre d’altres. També hi havia disfresses que evocaven una època propera molt determinada, com per exemple un ball de fi de curs dels anys 50 o bé la moda dels anys 70-80.

Pel que fa al tipus d’establiments, hi havia des de cafeteries i restaurants passant per comerços de roba i sabates, de disfresses, una merceria, una perruqueria i tot el col·lectiu dels venedors i venedores del mercat de fruites i verdures, que anaven vestits del principal producte que ofereixen: des de pinyes, kiwis i raïms fins a un sac de patates o olives. Al llarg del dia, el jurat ha fet una intensa passejada pels comerços i establiments inscrits per poder avaluar-los i destriar els guanyadors.

Enguany el jurat qualificador l’han format Mercè Lloré, membre d’una entitat cultural; una tècnic de l’Àrea de Cultura i Festes, Montse López i una tècnic de l’Àrea de Promoció de la Ciutat, Cristina de las Cuevas. Totes tres hauran de decidir quins establiments es classifiquen per als tres principals guardons: el primer premi rebrà 363 €, el segon 242 € i el tercer 121 €. El veredicte d’aquest concurs, així com el de carrosses i comparses es donarà a conèixer dimecres vinent, en motiu de l’Enterrament de la Sardina. Serà en el decurs d’aquest acte que també es farà el lliurament dels premis als guanyadors.

Més de XXX nens i nenes participen a les activitats infantils

A la tarda, els actes del Carnaval a Blanes han continuat amb l’espectacle d’animació infantil Visca la Gresca que ha ofert el grup Marrameu al passeig de Dintre, i que ha comptat amb la participació de més de mig miler de nens i nenes. Després, la mainada ha continuat protagonitzant els actes del Carnaval participant al Taller Carnavalat. La companyia La Fera Ferotge, els ha ensenyat a confeccionar-se diversos complements de disfresses mentre que, a la mateixa hora, també hi hagut una xocolatada gratuïta a la plaça d’Espanya.

Els actes d’aquest dissabte han culminat a partir de dos quarts de 8 del vespre, amb l’Arribada del Rei Carnestoltes i la Cercavila que s’ha fet sortint des de la plaça de Catalunya, ha continuat pel passeig de Mar i el carrer Ample i ha finalitzat a la plaça dels Dies Feiners. Centenars de persones no s’han volgut perdre l’arribada del Rei Carnestoltes, així com tampoc el seu pregó, que ha anat a càrrec de l’Esbart Joaquim Ruyra.

El motiu de la carrossa i la disfressa que llueixen enguany els membres de l’Esbart Dansaire Joaquim Ruyra –que tancarà demà diumenge la Rua de Carnaval de Blanes- té a veure amb el mig segle de vida amb què ja compta l’entitat blanenca.

Servei de Comunicació Ajuntament de Blanes

Eva Palau – 608 880 002  i  972 35 17 17

Adjuntem Imatges d’alguns dels participants al Concurs de Disfresses a la Feina i de la Festa Infantil d’aquesta tarda

Autor Imatges: Ajuntament de Blanes