Girona. Aquest dilluns s’inicien les obres d’urbanització del carrer Josep Maria Gironella

Ahir a la tarda el regidor del Projecte Ferroviari, Carles Ribas, va reunir-se amb responsables d’ADIF i els va transmetre el document de demandes dels veïns i comerciants de St Narcís

El proper dilluns 11 de febrer s’iniciaran els treballs de les obres de reposició per part d’ADIF del carrer Josep Maria Gironella i  també s’iniciarà l’execució de rampa d’accés (més propera als edificis) a l’aparcament subterrani. Aquesta última actuació, pretén alliberar el més ràpid possible les tanques opaques que s’han instal·lat per l’execució de l’obra. Així mateix ADIF obrirà un accés directe a l’estació de trens des del carrer Bisbe Sivilla fins a la mateixa estació. Aquest accés s’obrirà en el termini de dues setmanes i mitja i un cop hagin finalitzat les feines pendents en els lluernaris. Aquest accés permetrà als veïns dels barris de Sant Narcís i Santa Eugènia, poder accedir a l’estació de forma directa.

Amb l’objectiu de minimitzar l’afectació als veïns, la primera fase dels treballs inicials se centraran a realitzar la nova calçada a la zona més propera al viaducte que consisteix a condicionar un tram de 200 m comprès entre el carrer Cassià Costal i la plaça d’Europa. Per aconseguir-ho es pavimentaran 2.800 m2 de voreres, 1.500 m2 de calçada i 700 m2 de carril bici.

Cal destacar que durant la primera fase de l’obra els guals d’accés als aparcaments no quedaran afectats i en la segona fase de l’obra, que sí hi haurà una afectació, l’Ajuntament de Girona es posarà en contacte directament amb els aparcaments afectats amb informació més detallada.

En les tasques de reposició, ADIF també plantarà 45 arbres, es senyalitzaran 4 passos de vianants, s’executaran 8 guals a voreres per facilitar el trànsit de persones amb mobilitat reduïda, es pintarà la senyalització horitzontal, s’instal·larà la senyalització vertical (4 semàfors), així com la col·locació del mobiliari urbà que consisteix en: 24 bancs, 17 fanals, 8 papereres, una font i un parc infantil.

Reunió del regidor del Projecte Ferroviari amb ADIF

Ahir a la tarda el regidor del Projecte Ferroviari i d’Urbanisme de l’Ajuntament de Girona, Carles Ribas, juntament amb un tècnic municipal, es va reunir a Madrid amb els responsables d’ADIF de les obres del TAV a Girona. La sessió de treball va servir, més enllà de tractar qüestions tècniques de l’execució de les obres de reposició, per què Carles Ribas fes arribar a ADIF la petició que les associacions de veïns i de comerciants del barri de Sant Narcís han entrat per registre aquesta setmana a l’Ajuntament, en la qual detallen una vintena de demandes sobre els treballs al parc.