Cassà de la Selva. Cassà de la Selva obté el segell Infoparticipa amb el 100% de compliment dels indicadors

Cassà és un dels dos únics municipis de la demarcació de Girona amb un 100% de transparència al web municipal.

Martí Vallès, alcalde de Cassà de la Selva: 'Ens varem proposar la transparència com un objectiu imprescindible d'aquesta legislatura.'

L'Ajuntament de Cassà de la Selva ha obtingut el segell Infoparticipa amb el 100% de compliment dels 52 indicadors que avaluen l'organització i la qualitat de la informació publicada al web institucional www.cassa.cat. Cassà es situa d'aquesta manera entre un dels dos únics municipis de la demarcació de Girona amb un 100% de transparència, juntament amb Llagostera.

Aquesta és la primera edició que l'Ajuntament de Cassà de la Selva obté el reconeixement del segell Infoparticipa que atorga la Universitat Autònoma de Barcelona després d'avaluar els municipis de Catalunya. El premi s'entregarà a un acte que tindrà lloc a la Sala Moragues del Born Centre Cultural de Barcelona el proper dimecres 20 d'abril.

L'alcalde de Cassà de la Selva, Martí Vallès, s'ha mostrat molt satisfet amb aquesta notícia positiva i ha recordat que l'equip de govern 'es va proposar la transparència com un objectiu imprescindible d'aquesta legislatura i aquest és un reconeixement important de la feina feta fins a dia d'avui'.

El mapa Infoparticipa

El grup de recerca del Laboratori de Periodisme i Comunicació per la Ciutadania Plural de la Universitat Autònoma de Barcelona ofereix aquesta avaluació des de l'any 2012 i ja compta amb diversos reconeixements als ajuntaments amb millors índexs de transparència durant cada període d'avaluació. Es tracta d'una forma d'avaluar la qualitat de la informació oferta als ciutadans.
La tercera edició d'aquesta avaluació ha incorporat nous indicadors adaptats a la Llei de la Transparència que donen resposta a qüestions com els sous dels càrrecs electes, la relació de contractes o convenis de l'Ajuntament, el calendari institucional d'alts càrrecs, les actes dels òrgans de govern, entre 52 indicadors més.

1460034006Una captura del mapa Infoparticipa on mostra els nivells de transparencia dels diferents webs municipals.jpg
Fitxer adjunt: 1460034006NDP Cassa de la Selva obte el segell Infoparticipa amb el 100% de compliment dels indicadors.docx