L'Escola Municipal d'Art de Girona es renova amb un nou projecte educatiu

·          S'ha dissenyat un pla d'estudis que acull l'alumne des de l'edat infantil i que permet una formació contínua i estructurada fins a l'edat adulta.

·          El període d'inscripció començarà demà en el marc de la Setmana de l'EMA, que celebrarà el final de curs i oferirà una jornada de portes obertes.

L'Escola Municipal d'Art (EMA) de l'Ajuntament de Girona inicia un important procés de transformació tant a nivell d'organització com de projecte docent. Aquests canvis busquen dotar el centre d'una estructura de gestió equiparable a qualsevol escola. El sistema de treball i el projecte educatiu es regiran a partir d'objectius a assumir per tal de millorar la qualitat del servei a la ciutadania. S'ha dissenyat un pla d'estudis que acull l'alumne des de l'edat infantil i que permet una formació contínua i estructurada fins a l'edat adulta, facilitant al ciutadà l'accés al coneixement i a la pràctica artística contemporània. També es vol potenciar i facilitar el pas d'una pràctica artística amateur a una pràctica professional.
El període d'inscripció per als cursos 2012-2013 començarà demà, dijous 21 de juny, en el marc de la Setmana de l'EMA, que es porta a terme aquesta setmana al Centre Cultural La Mercè. Del 18 al 22 de juny es fan diferents activitats i es donarà informació personalitzada sobre el nou projecte a tothom qui ho sol·liciti. El mateix dijous 21, de 17 a 20.30 h, tindrà lloc la festa final de curs de l'EMA, amb portes obertes als tallers i a la mostra de treballs dels alumnes, amb la presentació de les noves propostes de l'EMA per al curs 2012-2013 i amb la projecció de la pel·lícula TieflandREMIX, del professor de multimèdia Manel Bayo.
La proposta educativa per al curs 2012-13 de l'Escola Municipal d'Art acull els cursos ja consolidats en les diverses disciplines artístiques (pintura, dibuix, plàstica, ceràmica, escultura, fotografia, tapís, vídeo, gravat i multimèdia), alhora que incorpora dues novetats importants que permetran oferir una formació transversal en els diferents camps de les pràctiques artístiques. La primera és una programació específica per als més joves, emaXics, amb tallers que desenvolupen els conceptes bàsics: color, dibuix i volum. D'aquesta manera es vol complementar la formació visual i plàstica rebuda a les escoles.
L'altra novetat són els estudis emaArt, pensats per a aquells estudiants adults que busquen una formació bàsica per a la pràctica artística, a fi de dotar-los dels coneixements teòrics i pràctics necessaris per portar a terme un treball en el camp contemporani de les arts. Aquests estudis es distribueixen en dos anys acadèmics i aquells alumnes que superin les proves d'avaluació obtindran una titulació pròpia de l'Ajuntament de Girona que acrediti aquests coneixements obtinguts.

Nota: Podeu consultar més informació sobre el nou projecte de l'Escola Municipal d'Art al document adjunt.