Vilablareix. L’Estat porta als Jutjats a l’Ajuntament de Vilablareix per donar suport a la Plataforma “Diem Prou”

Els tres grups municipals van aprovar una moció de suport durant el ple del passat mes de març

L’Estat porta als jutjats a l’Ajuntament de Vilablareix per haver donat suport a la Plataforma “Diem Prou” a través d’una moció aprovada per unanimitat en el ple celebrat el març de 2012.

L’alcalde, David Mascort, considera que la delegació del govern “deu tenir molt poca feina a fer” quan “s’està dedicant a anar contra tots aquells ajuntaments que volem un canvi radical de la situació política del nostre país”. “I fan servir aquestes mocions que nosaltres aprovem com excusa per posar-nos en entredit i portar-nos al jutjat. És a dir, intenten fer creure a la ciutadania que nosaltres som personatges dolents pels nostres municipis i per la societat en general”, ha dit l’alcalde per afegir que “realment, si ho analitzem, els personatges nocius són aquells que ens porten al jutjat”.

Mascort ha qualificat aquesta nova acció de la delegació del govern espanyol d’“absolutament surrealista”: “Destinar milers d’euros a posar contenciosos contra els ajuntaments que aproven mocions és absolutament surrealista. L’única cosa que fem és donar suport a un moviment que demana que els impostos no es paguin a l’Agència Tributària Espanyola sinó a l’Agència Tributària Catalana. A més a més, quan el delegat de l’Agència Tributària Espanyola ja ha dit que és absolutament legal fer-ho”.

L’alcalde ha apuntat també que ara l’Ajuntament haurà de perdre “temps, diners i recursos humans” per donar explicacions sobre una moció que “recolza un canvi de legislació perquè tots puguin pagar tranquil·lament els impostos a l’Agència Tributària Catalana i no a l’Espanyola”.

Declaracions de l'alcalde