Palafrugell. Comença la redacció de les línies estratègiques del Pla de desenvolupament econòmic i cohesió social, una vegada tancat el procés participatiu popular

S’han recollit 2.122 aportacions amb la participació de 299 persones

El Pla de desenvolupament econòmic i cohesió social de Palafrugell es troba, en aquest moment, en la darrera fase de redacció, on els tècnics i els representants dels diferents grups municipals concretaran els objectius i les actuacions, marcant les prioritats en el temps.

Després d’una fase inicial de diagnosi, es va endegar una altra fase de participació ciutadana que ha comptat amb 2.122 aportacions, el 63% de les quals han estat presencials a través de les diverses reunions realitzades. La resta de propostes s’han realitzat a través del web http://participa.palafrugell.cat; mitjançant xarxes socials; i també mitjançant urnes instal·lades en diversos espais: Mercat municipal, Centre Fraternal, Teatre Municipal, Biblioteca Municipal, Piscina Municipal, Punt Òmnia, Oficina d’Atenció Ciutadana, Centre Municipal d’Educació, Esplai de l’Associació Gent Gran i els instituts. En total hi han participat 299 persones, en edats compreses entre els 10 i 99 anys. La quantitat d’aportacions per eixos ha estat la següent: Diversitat econòmica (282), Inclusió social (306), Educació, formació i civisme (354), Cultura (226), Paisatge (633), Model turístic (84) i Ajuntament (237).

El Pla ha d’establir les línies estratègiques d’actuació que permetin afrontar amb garanties el futur de Palafrugell i que culmini en un pacte amb tots els agents implicats. La possible fractura social degut a l’alt índex d’atur i a una economia poc diversificada representen uns reptes considerables i fa del tot imprescindible el suport i la implicació de tots els agents socials: de l’administració, dels grups polítics i de la ciutadania.