Vilablareix. L’Ajuntament de Vilablareix desenvolupa un Pla d’Emergència de Nevades

En cas d’emergència s’ha coordinat un pla d’actuació amb nou veïns del poble que disposen de tractors i pales per retirar la neu i tirar la sal.

L’Ajuntament ha aprovat en la darrera junta de govern el Pla d’Emergència per nevades a Vilablareix. Un document que s’ha elaborat a partir dels protocols del pla Neucat de la Generalitat de Catalunya. El regidor de Servei i Via Pública i Entorn Rural, Jordi Frigola ha explicat que des dels serveis tècnics municipals es va pensar en “adaptar el Neucat a nivell local tenint en compte les particularitats del municipi”.

El Pla concreta quines actuacions, gestions i prioritats hi han a Vilablareix en cas que el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) enviï una alerta per forta nevada. Un dels aspectes destacats és, segons el regidor Jordi, Frigola, la implicació que s’ha obtingut d’alguns veïns del poble per tal de fer accessible els carrers del poble en cas d’una forta nevada o gelada.

“El més important d’aquest pla és la implicació de nou veïns del municipi que viuen en l’entorn rural i que disposen de tractors, pales i accessoris que poden ajudar-nos en cas de fortes gelades. Ells podran escampar la sal als carrers del poble i, en cas de nevada, poden retirar la neu i fer accessible els carrers”, ha afegit el regidor de Servei i Via Pública i Entorn Rural, Jordi Frigola.