Girona. Es registren 43 incidències durant els episodis de forts vents del passat cap de setmana

L’Ajuntament a través de la Policia Municipal va atendre 43 incidències entre dissabte i diumenge, a part de retirar 9 arbres caiguts, recol·locar contenidors i reforçar la neteja de carrers

Els forts vents registrats el passat cap de setmana del 2 i 3 de febrer de fins a 65 km/h (ràfegues no habituals a la ciutat) van provocar diversos incidents i desperfectes a la ciutat. L’Ajuntament de Girona va activar serveis extraordinaris a través de Girona+Neta, les brigades municipals, així com els efectius de la Policia Municipal.

La Policia Municipal a través del telèfon 092 o del 112 va atendre un total de 43 incidències a causa del vent, principalment produïdes a les taulades, façanes d’edificis o al mobiliari urbà. En aquest sentit també han actuat els serveis extraordinaris de Girona+Neta que des de diumenge a la tarda i fins aquest matí han estat recol·locant contenidors, han realitzat neteges a la zona de l’Eixample (carrer Jaume I, Figuerola, Bonastruc de Porta i Joan Maragall) i també als barris de Palau i Montilivi. Avui es preveia que la situació de neteja de la ciutat arribés a la normalitat.

Duran els dies de fort vents també s’ha actuat de forma específica a la zona de la Devesa, on s’han acumulat grans quantitats de fulles a les tanques arbustives i al canal d’aigua (tant el de Camp de Mart com la zona perimetral dels jardins). Les brigades municipals també han retirat una gran quantitat de branques, però generalment de diàmetre menor. Aquest últim fet cal atribuir-lo sobretot al manteniment realitzat a la Devesa durant l’any 2012, que ha evitat la caiguda de branques més grans. Per últim, a la resta de la ciutat han caigut o s’han hagut d’arrencar per culpa del seu mal estat, un total de 9 arbres a la ciutat situats a: l’escola Montfalgars, al carrer Sant Gregori, a la Rambla Ramon Floch (2 plataners a terra), al carrer Josep Tarradellas, a Mas Aragai, al carrer Pont Major, al carrer Güell i al carrer Victoria-Gasteiz.