Palamós. Les colles d'animació del carnaval de Palamós anunciaran demà dimecres l'inici de l'edició 2013 de la festa del Carnestoltes

La lectura d'un pregó d'inici del Carnaval que duran a terme la Reina i el Carnestoltes des del balcó de l'ajuntament i la realització d'una xocolatada popular, centraran demà l'anomenada "Vesprà", la tradicional activitat festiva que dóna el tret de sortida al Carnaval de Palamós. Les carrosses de les colles d'animació i la de la comissió del Carnaval realitzaran posteriorment una cercavila plena de ball, música i disfresses que recorrerà els carrers del municipi

Demà dimecres 6 de febrer les colles d’animació del Carnaval de Palamós (les colles del Pendó): Els Pirats, Els Carnestoltes, Els Txondos, Els Pájaros Locos, Els Quatre Gats i la Comissió del Carnaval, organitzen la tradicional festa de “La Vesprà”, que cada any té l’objectiu de donar el tret de sortida als actes del carnaval de Palamós.

Aquesta activitat festiva començarà a les 19 h on les colles d’animació del Carnaval de Palamós esperarant, al carrer Major davant l’Ajuntament, l’arribada de la carrossa que durà el Carnestoltes i la Reina del Carnaval 2013, concretament “Camàlic” i “Tronera”, respectivament.

Posteriorment els dos principals personatges del Carnaval acompanyats de l’alcaldessa, el president de l’Associació del Carnaval de Palamós, la regidora de Cultura, Patrimoni, Turisme i Festes així com d’un membre de cadascuna de les colles d’animació, anomenades “del Pendó”, accediran a la balconada de l’Ajuntament per tal que Carnestoltes i Reina donin lectura a un pregó amb el qual s’obriran oficialment els actes de carnaval 2013 que ompliran de festa Palamós durant els pròxims dies.

Com és tradicional les colles “del Pendó” del Carnaval de Palamós aprofitaran aquest acte per penjar a la balconada de l’Ajuntament precisament el pendó oficial que inclou els emblemes de les comparses d’animació, i que presideix la façana de l’edifici consistorial durant els dies de celebració del Carnaval al municipi.

La festa de “La Vesprà” continuarà tot seguit al carrer Major i a la plaça del Forn (situada al costat de l'Ajuntament) on s’oferirà una gran xocolatada popular per a tots els presents, gentilesa de l’Àrea de Cultura Patrimoni i Festes de l’Ajuntament de Palamós.

Un cop finalitzada aquesta activitat les colles participants a “La Vesprà” iniciaran una animada cercavila per diversos carrers del municipi, anunciant l’inici del Carnaval.

LES PROPOSTES FESTIVES DEL CARNAVAL 2013

El carnaval de Palamós 2013 es va obrir dissabte passat amb un sopar multitudinari a l’espai pòlivalent de la nau “dels 50 metres”, que va comptar amb la participació d’un miler de persones i on es va presentar oficialment la Reina i el Carnestoltes d’enguany.

Les activitats del carnaval de Palamós tot just han començat i, després de “La Vesprà” de demà, seguiran dijous gras amb el carnaval infantil, el divendres dia 8 de febrer, amb la “despertà” de bon matí, i a la tarda amb una nova edició del concurs de comerços i carrers ambientats.

Dissabte 9 de febrer tindrà lloc la Gran Rua del Carnaval, l'acte central de la festa, que es complementa a la nit amb el gran ball de disfresses.

L’activitat segueix el diumenge dia 10 amb la rua matinal i l'exhibició de comparses a la nau “dels 50 metres” i, finalment, el dimecres 13 de febrer el Carnaval de Palamós 2013 posarà el seu punt i final amb l'enterrament de la sardina.