Sant Hilari Sacalm. Èxit de públic en la 3a edició del Mercat Embolicat de Sant Hilari Sacalm

L’Embolicat, un nou model de mercat que es converteix en un esdeveniment mensual que té com a objectiu complementar l’oferta del mercat setmanal. En aquesta ocasió, la biomassa ha estat la gran protagonista d’aquesta edició.

La tercera edició del Mercat Embolicat de Sant Hilari ha tingut una gran afluència de visitants, segons han informats fonts municipals. Després de l’èxit assolit en les dues primeres edicions coincidint amb la posada en marxa d’aquest nou format de mercat, en aquesta ocasió l’Embolicat ha tingut com a eix central la biomassa. El mercat ha comptat amb diversos estands enfocats a la biomassa com ara calefaccions, estufes, exposicions vinculades a aquest producte i fins i tot s’hi ha projectat un vídeo explicatiu per donar a conèixer una mica més aquest producte. Des de primera hora del matí, s’ha pogut visitar novament el Mercat Embolicat,  ubicat al Passeig de la Font del Cirerer, concretament a l’antic garatge Catalunya, al costat de la plaça de l’Ajuntament on s’hi ubica el mercat setmanal.

L’embolicat té com a objectiu complementar el mercat setmanal ampliant l’oferta i, alhora, intentant atreure nous clients tant del mateix municipi com de les poblacions veïnes. En aquest sentit, Robert Fauria ja va destacar el mes de desembre que aquesta iniciativa es posava en marxa també com una nova eina de promoció del municipi. Per això, en aquest nou format de mercat s’hi incorporen parades molt heterogènies on no hi falten ni els artesans ni els pagesos d’aquesta població. L’Embolicat vol ser un mercat referent a la comarca de la Selva on hi tinguin cabuda aquelles parades que són poc habituals en els mercats tradicionals.

Aquest nou format de mercat permet que tots aquests sectors, que fins ara no participaven en el mercat dels diumenges, disposin d’un espai propi perquè hi puguin vendre els seus productes.

El Mercat Embolicat es celebra cada primer diumenge de mes i s’intenta oferir productes de temporada i, alhora, s’anirà renovant tota la temàtica del mercat. L’Embolicat compta també amb activitats que complementaran aquest nou format de mercat com exposicions, actuacions, i també d’altres iniciatives que s’hi aniran incorporant a mesura que aquest nou projecte vagi adquirint més dinamisme.

L’Embolicada, activitats paral·leles

Inicialment, el mercat Embolicat es farà el primer diumenge de cada mes i en les seves dues primeres edicions va comptar amb unes activitats paral·leles que s’han batejat com a Embolicades.

Finalment, l’alcalde de Sant Hilari Sacalm ha destacat l’aposta que conjuntament s’ha fet, tant des del consistori com des de l’Associació de Comerç i Turisme per tal d’iniciar aquest nou projecte que ha d’ajudar a dinamitzar el comerç local.

Imatge: (Ajuntament de Sant Hilari Sacalm)