Girona. Neixen els nous Premis Ciutat de Girona per a projectes audiovisuals

La convocatòria de projectes BLOOM té dues categories: el premi Ciutat de Girona a la recerca col·laborativa i el premi Ciutat de Girona a la innovació i a la creativitat audiovisual.

Els nous premis impulsats pel BLOOM en col·laboració amb l’Ajuntament de Girona, el Parc Científic i Tecnològic i la Universitat de Girona, pretenen donar suport tecnològic a projectes innovadors, incentivant la creativitat i promovent la col·laboració entre empreses i grups de recerca de la Universitat. Aquest tarda l’alcalde de Girona, Carles Puigdemont; el director del Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona, Pere Condom, i el vicerector de Recerca i Transferència de la Universitat de Girona, Josep Calbó, han presentaran aquests nous premis denominats Ciutat de Girona.

El premi Ciutat de Girona a la recerca col·laborativa té com a objectiu potenciar projectes de col·laboració entre l’empresa i la universitat. És requisit imprescindible per optar al premi que el projecte impliqui la col·laboració de com a mínim una empresa i un grup de recerca de la Universitat de Girona. D’altra banda el premi Ciutat de Girona a la innovació i creativitat audiovisualpretén premiar la creativitat de les empreses, entitats, grups de recerca i professionals. En aquesta categoria els projectes poden ser presentat a títol individual o en col·laboració enter una o més empreses, o entitats, o grups de recerca o professionals. Els premis permetran als guanyadors l’ús il·limitat dels equipaments i instal·lacions sense cost (80 hores en el cas del premi a la recerca col·laborativa i una setmana natural en el cas del premi a la innovació i a la creativitat audiovisual).

La proposta d’aquests premis “té molt a veure amb impulsar un sector econòmic” ha declarat Carles Puigdemont, que ha afegit que per aquest motiu “hem de començar a crear un nucli dur d’usuaris, empreses i investigadors, que comencin ja a pensar en format 3D”. Així mateix, Pere Condom ha ressaltat com “el projecte BLOOM ha enfortit l’àmbit TIC-Media del Parc”. Finalment Josep Calbóha parlat de la “voluntat manifesta en aquests premis, d’anar tots junts per impulsar la creació de valor econòmic a les empreses del territori”,

Respecte els requisits dels premis, un mateix projecte només es pot presentar a una de les dos categories de premi; no hi ha límit en el nombre de projectes diferents que es poden presentar; no es fixa cap limitació ni condicionant en relació al tema o contingut del projecte (tot i que es valorarà el seu caràcter innovador, social, turístic o cultural); els projectes premiats s’han d’iniciar i finalitzar dins l’any 2013, i per últim, es valorarà la qualitat, originalitat, la innovació i la seva viabilitat. Avui s’han publicat les bases de la convocatòria i per tan s’inicia el període presentació projectes. El 28 de febrer finalitza el termini per presentar projectes i el 15 de març es publicaran els projectes guanyadors. El jurat està composat per 2 representants de BLOOM, 2 representants de l’Ajuntament de Girona, 1 representant del Parc Científic i Tecnològic de la UdG, 1 representant de la Universitat de Girona, 2 personalitats reconegudes de les arts i/o de les ciències del territori

Sobre el BLOOM

BLOOM, Centre 3D i Tecnologies Emergents Girona és el nucli del Clúster TicMedia de Girona. És un centre singular a l’avantguarda de la tecnologia 3D i multimèdia, que té el doble objectiu de promoure i atraure talent i empreses, així com fer de la ciutat de Girona el referent europeu en estereoscòpia. BLOOM es va cofinançar amb Fons FEDER de la Unió Europa i es va inaugurar el passat dia 20 de juny de 2012.

Les bases de la convocatòria es poden consultar al web www.bloom.cat