Llagostera. Comencen les obres de la segona fase del projecte de reforma i ampliació de la Casa de les Vídues de Llagostera

El cost de l'actuació és de 224.239,20 €, dels quals 189.538,99 estan finançats pel Pla Únic d'Obres i Serveis de Catalunya (PUOSC)

Les obres de la segona fase del projecte de reforma i ampliació de la Casa de les Vídues de Llagostera ja han començat i es preveu que finalitzin a finals del mes de juny.

Les obres tenen un pressupost de de 224.239,20 €, IVA inclòs, dels quals 189.538,99 es finançaran mitjançant una subvenció del Pla Únic d'Obres i Serveis de Catalunya (PUOSC) i els 34.700,21 € restants els aportarà l'Ajuntament de Llagostera.

Les actuacions previstes en aquesta segona fase inclouen l'enderroc i l'eliminació de les escales actuals, la redistribució interior i creació de nous espais, la construcció d'uns nous lavabos accessibles, la renovació de les instal·lacions d'electricitat, enllumenat, aigua i climatització, la substitució de paviments i fusteries interiors, la creació d'una zona de bar, la rehabilitació de les façanes i la reparació de les cobertes.

'El programa funcional de l'edifici gira al voltant de dues activitats: un centre d'art, que inclou l'escola de belles arts i sala d'exposicions, i l'espai jove, que ha de ser el lloc de trobada i el centre dinamitzador de les activitats de la gent jove de Llagostera', tal i com ha explicat el regidor de joventut i urbanisme, Sergi Miquel.

El projecte disposa de l'informe favorable de la Comissió Territorial del Patrimoni Cultural de Girona.

Sobre l'edifici

La Casa de les Vídues està catalogat com Bé Cultural d'Interès Nacional (BCIN) i, alhora, està protegit pel Pla Especial del Patrimoni Arquitectònic (PEPPA) de Llagostera.

Entre l'any 1975 i el 1982 ja es va portar a terme una primera rehabilitació de l'edifici.

A les dues primeres plantes s'hi ubicava, fins fa pocs anys, la biblioteca municipal i a la tercera planta encara hi ha l'Escola Municipal de Belles Arts.

Es diu que aquest casal fou construït al segle XVI pels propietari rurals de Can Boada per a les dones de la família que, en enviudar, deixaven el mas per estar més a prop de l'església; d'aquí el nom de Ca les Vídues. Molt modificat amb la restauració de 1982, de l'edifici original en destaquen dues finestres de la planta pis: la del centre, amb arc conopial i  la de l'esquerra.

1456228803image1.JPG
1456228803image2.JPG